וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: דרישת רשות החברות לשינוי דו"חות חברת החשמל היא חלק מהליך ההפרטה של החברה

שרון קדמי

22.11.2005 / 18:34

ביה"ד קבע כי העיצומים בהם נוקטים עובדי חברת החשמל לגיטימיים וכי אין מניעה שחברת החשמל תמשיך לפרסם את דו"חותיה במתכונתם; ועד העובדים: ביהמ"ש מבין כי אנו מגינים על משק החשמל



הישג לעובדי חברת החשמל בבית הדין לעבודה בחיפה. השופט רמי כהן קבע היום כי העיצומים בהם נוקטים עובדי חברת החשמל בנושא אי מסירת דו"חות כספיים על פי דרישת רשות החברות הממשלתיות, קרי על פי 17 מקטעי פעילות החברה, הם עיצומים כלכליים לגיטימיים, כחלק מרצונם של העובדים לשמר את מערך ההסכמים הקיבוציים שנהגו בחברת חשמל, ולהגן על בטחונם התעסוקתי ותנאי עבודתם. בית הדין התיר לעובדים להמשיך בעיצומים, וקבע שבמקביל ינהלו הצדדים משא ומתן לצורך חתימה על הסכם שכר.



על פי דרישת רשות החברות, אמורה החברה להגיש החל מהשנה דו"ח נפרד על כל אחד מ-17 מרכזי הרווח שלה (11 תחנות כוח, מערכת ההולכה הארצית וחמישה אזורי חלוקה). ההפרדה אמורה להגדיל את השקיפות של החברה וכן להיות צעד בכיוון שינוי המבנה שלה. הנהלת חברת החשמל טענה כי אינה יכולה לפרסם את הדו"חות בזמן בגלל עיצומים של עובדים המתנגדים לשינוי מבנה הדו"ח.



בכירים בדירקטוריון חברת החשמל ציינו באחרונה כי הדירקטוריון מוכן לאשר את דרישות הרשות, אך הוא לא יעשה זאת ללא גיבוי העובדים, שאינם מוכנים לשתף פעולה. העובדים, מצדם, טוענים כי הם רוצים להגיע להבנות בנוגע לשינוי המבני והרפורמה המוצעת במשק החשמל באמצעות מו"מ ולא בהנחיות חד צדדיות.



בית הדין קבע שהדרישה להכנת דו"חות כספיים על פי 17 המקטעים היא חלק מהליך ההפרטה של חברת החשמל לכל דבר ועניין. עוד נקבע בפסק הדין כי לדו"חות הכספיים על פי דרישת החברות, עשויים להיות השלכות מהותיות מאין כמותן על ציבור העובדים, וכן שיצירת 17 יחידות חשבונאיות כשאין במקביל הליך של היוועצות או משא ומתן עם העובדים מקנה כוח יתר למדינה במסגרת הליך ההפרטה.



בנוסף נקבע כי העיצומים הם מידתיים ומהווים לחץ לגיטימי המופעל במסגרת המשא ומתן הקיבוצי. העיצומים אינם גורמים סבל ונזק לציבור הרחב, הם לא משפיעים על אספקת החשמל לאוכלוסייה ולא פוגעים בתפקודה היום יומי של חברת חשמל או באפשרותה להגיש דו"חות כספיים כפי שעשתה עד כה.



בית הדין דחה את טענת חברת החשמל, אשר טענה שהפתרון לסכסוך אינו בידיה. בית הדין קבע שעל דירקטוריון חברת החשמל חלה חובה להבטיח את ניהולה התקין של החברה, ושעל חברי הדירקטוריון לנקוט עמדה ולהשתמש בסמכויותיהם למימוש חתימתם של הסכמי שכר בחברה ולקדם בצורה משמעותי את חתימתו של הסכם השכר, הן כלפי החברה והן כלפי רשות החברות. את העובדים ייצגו בהליך עו"ד אורנה לין ועו"ד מיכל שטיין ועו"ד איריס ורדי מההסתדרות.



מוועד העובדים נמסר בתגובה, כי למרות ההסתה מצד גורמים פוליטיים ואינטרסנטיים נגד עובדי חברת החשמל, בית המשפט מבין כי עובדי החברה מגינים על משק החשמל, השייך לכל אזרחי ישראל ולא רק לפקידים הממשלתיים.



מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי החברה תפרסם את דו"חותיה לרבעון השלישי עד סוף החודש על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully