וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הנפט הוביל את בורסת לונדון לעלייה של 0.4%; ענקית ההשמה אדקו עלתה 5% בעקבות השתלטות

TheMarker

22.11.2005 / 19:49

חברת הטיסות המוזלות איזיג'ט המריאה 11% בעקבות דו"חות; פארטי גיימינג עלתה 7% עקב הערכות כי תביעת אמפייר אונליין תיכשל; ענקית החשמל EDF ירדה 3% מתחת למחיר ההנפקה



בורסות אירופה נסגרו כמעט ללא שינוי, על רקע אופטימיות בשל עסקות מחד ועליית מחירי הנפט מאידך. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.4%; פרנקפורט הוסיפה 0.1%; פאריס ירדה ב-0.1%.



מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום השני, וחצה היום את רף ה-58 דולר לחבית על רקע ירידת הטמפרטורות באירופה ובארה"ב והציפייה להמשך ירידה זו. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר 58.6 דולר לחבית, עלייה של 90 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מגזר הנפט האירופי רשם עליות. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.5%; טוטאל הצרפתית הוסיפה 1.7%; רויאל דאץ'/של עלתה ב-1.3%.



מנגד, נרשמו ירידות במגזר הרכב. דיימלר קרייזלר ירדה ב-2.8% לאחר שדויטשה בנק הודיעה על הגדלת מספר מניות החברה שבכוונתו למכור מ-20 מיליון ל-25 מיליון. פז'ו ו-BMW איבדו 1.5%.



חברת כוח האדם אדקו (סימול ADE.PA) עלתה ב-4.9%, לאחר שהמיליארדר קלאוס ג'ייקובס הגדיל את אחזקותיו בחברה לכדי נתח שליטה ומונה למנכ"ל החברה. ג'ייקבוס רכש 12 מיליון מניות של אדקו מחברת AKILA פייננס, הנשלטת על ידי אחד ממייסדי אדקו.



איזיג'ט (סימול EZJ.L), חברת הטיסות המוזלות הבריטית, המריאה ב-10.9% לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים. רווחי החברה צמחו ב-3.6% ל-42.6 מיליון ליש"ט, על בסיס גידול של 23% בהכנסות החברה ל-1.34 מיליארד ליש"ט. החברה ייחסה את העלייה ברווח הנקי לגידול במספר הנוסעים וקיצוץ בעלויות.



E.ON (סימול EOA.F), חברת החשמל הגרמנית, עלתה ב-2.7% לאחר שהודיעה, כי המגעים לרכישת חברת החשמל הבריטית סקוטיש פאואר הופסקו. סקוטיש פאואר (סימול SPW.L) ירדה ב-5.5%.



ענקית החשמל הצרפתית EDF (סימול EDF.PA) ירדה ב-3% ממחיר הנפקה, יום לאחר תחילת המסחר במניותיה, לאחר שממשלת צרפת גייסה בסוף השבוע 8 מיליארד יורו (9.3 מיליארד דולר) ממכירת 15% ממניותיה בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) הגדול ביותר בעולם זה חמש שנים. אתמול, יום המסחר הראשון שלה, נסגרה המניה ללא שינוי.



פארטי גיימינג (סימול PRTY.L), חברת הפוקר המקוון הגדולה בעולם, עלתה ב-7.1% על רקע הערכות המשקיעים, כי התביעה שמתכוונת להגיש נגדה אמפייר אונליין (סימול EOL.L), שבשליטת נעם לניר הישראלי, צפויה להיכשל. אתמול הודיעו שתי החברות על סיום המו"מ ביניהן. זאת, לאחר שפארטי הציעה לרכוש את אמפייר במחיר של 60 פני למניה, ואמפייר סירבה. מניית אמפייר הוסיפה 0.7%.



במגזר הטכנולוגיה בלטה לרעה יצרנית השבבים אינפיניון אשר איבדה 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully