וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפיין המתחרה באורמת הישראלית נפלה ב-17% בוול סטריט עקב פסיקת בית משפט נגדה; המסחר במניה הופסק

TheMarker

22.11.2005 / 20:23

בית משפט בארה"ב פסק כי החברה עשתה שימוש לא מורשה בהכנסות של מאות מיליוני דולר ממכירת נכסים לרכישת גז טבעי לתחנות כוח שלה



מנייתה של חברת קלפיין (סימול CPN), שהיא אחת משתי המתחרות הבולטות של קבוצת אורמת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארה"ב, נפלה בוול סטריט בקרוב ל-17% בטרם הופסק המסחר בה, לאחר שבית משפט בארה"ב פסק כי החברה עשתה שימוש בלתי מורשה ביותר מהכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר שקיבלה ממכירת נכסים לצורך רכישת גז טבעי להפעלת תחנות הכוח שלה.



בית משפט בדלוור אסר על החברה להשתמש ב-400 מיליון דולר בחשבון בנק שלה שהוקפא לצורך רכישת גז טבעי, וטען כי קלפיין הפרה את ההסכמים על בעלי החוב שלה בכך שביקשה לרכוש ולצבור גז טבעי בכספים אלו.



בית המשפט הורה לבנק אוף ניו יורק להמשיך להקפיא את חשבון הבנק האמור, ודחה את החלטתו לגבי השבת מיליוני דולרים שקלפיין כבר הוציאה על רכישות.



פסיקת בית המשפט מהווה מהלומה נוספת לקלפיין - מפעילת תחנות כוח שפועלות על גז טבעי הגדולה בארה"ב - אשר רשמה הפסדים בשמונה מתוך 11 הרבעונים האחרונים, לאחר שבולמוס הקמת תחנות כוח של החברה הותיר אותה עם חובות של יותר מ-17 מיליארד דולר.



הפסדיה המתמשכים של החברה, כמו גם נסיקת מחירי הגז הטבעי, עוררו הערכות בקרב אנליסטים כי קלפיין עשויה להגיש בקשה לפשיטת רגל.



קלפיין היא החברה השנייה בגודלה בשוק הגיאותרמי בארה"ב, לפני חברת אורמת טכנולוג'יס מקבוצת אורמת ואחרי CalEnergy, שבשליטה עקיפה של ברקשייר התוויי מקבוצת באפט. קלפיין מפעילה 19 תחנות כוח גיאותרמיות בהספק כולל של 750 מגה-ואט, כולן בקליפורניה, מרכז פעילותה הגיאותרמית של אורמת, ומרביתן במחוז סונומה. ההספק של תחנות הכוח הגיאותרמיות של אורמת הוא 343 מגה-ואט.



החברה שבסיסה בסאן חוסה, קליפורניה, סובלת ממבנה הון בעייתי; התחייבויות לזמן קצר וארוך בסכום של 22 מיליארד דולר, שמממנות מאזן של 27 מיליארד דולר; ממחנק אשראי, כתוצאה מדרישות מוגברות לביטחונות בעקבות נפילת חברת האנרגיה אנרון; וכן מהורדת דירוג על ידי סוכנויות מסוגן של סטנטרד אנד פורס.



כתוצאה מההרעה בדירוג, נאלצה קלפיין להגדיל את האשראים קצרי טווח מ-350 מיליון דולר למיליארד דולר, ולהתחיל במימוש נכסים, ובהם תחנת כוח של גז טבעי בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully