וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספקים והבנקים הגיעו לנוסח סופי בהסדר נושי קלאבמרקט; הבנקים יוותרו על עד 20 מיליון שקל נוספים

סיון קלינגבייל

22.11.2005 / 21:29

כך נודע ל-TheMarker; בנוסף, מו"מ מתקדם של הספקים הגדולים עם בעלי קלאבמרקט - הפטר תמורת 15 עד 20 מיליון שקל



הבנקים והספקים הגיעו להסכמה לפיה הבנקים יוותרו על עד 20 מיליון שקל נוספים מהחזר החובות המגיע להם במסגרת הסדר נושי קלאבמרקט, כך נודע לTheMarker. ההסכם הנמצא בשלבים של טיוטות אחרונות גובש לקראת הדיון על אישור הסדר הנושים של קלאבמרקט אשר יערך מחר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב.



לפי ההסדר המסתמן, הבנקים יוותרו על סכום של עד 20 מיליון שקל לטובת הספקים לסוגיהם. הבנקים בעצם נענים לדרישתם של הספקים לקחת חלק בסיכוני אי הוודאות בהסדר, להם חשופים הספקים עקב הגדלת היקף דרישות החוב או הקטנת הסכום הכספי העומד לטובת ההסדר. אחד הסיכונים מרכזיים הוא דרישת רשויות המס לקבלת עשרות מיליוני שקלים במסגרת הסדר הנושים.



הסכום בו ישתתפו הבנקים מותנה בשיעור החזר החוב לספקים. הבנקים יוותרו על חלק מהחזר חובם רק במידה ששיעור החזר החוב לספקים לא יעלה על 53%. בנוסף, הסכימו הבנקים כי במקרה של תוספת למקורות ההסדר ביחס לידוע היום, הסכומים הראשונים שייכנסו, ישמשו קודם לכן להבטיח החזר חוב של עד 53% לספקים ו-81% לבנקים.



במקביל מתקיים מו"מ מתקדם בין בעלי קלאבמרקט לשעבר קבוצת מוזס-בורוביץ-רוזן לנציגי הספקים. על פי ההסכם המתגבש יעבירו בעלי קלאבמרקט 15 מיליון שקל לקופת הנושים תמורת הפטר, כלומר פטור מתביעות עתידיות. עם זאת, בין הספקים יש הטוענים, כי סכום של 15 מיליון שקל לא יעבור במסגרת הסדר הנושים ומעלים את הדרישה הכספית. מסיבה זאת, כנראה לא פנו הצדדים עדיין לבית המשפט. מקורבים למו"מ מעריכים, כי ההסדר יתגבש במידה שיוצע סכום גבוה יותר של לפחות 20 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully