וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי מודאגים מכך שהעלאת הריבית בארה"ב תפגע בצמיחה

סוכנויות הידיעות

22.11.2005 / 21:40

חברי ה-FOMC אמרו כי "תוך זמן קצר" יידרשו שינויים בנוסח הודעות הריבית של הבנק; כך עולה מפרוטוקול ישיבת הוועדה מתחילת החודש



חברי וועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) אמרו כי יידרשו "תוך זמן קצר" שינויים בנוסח הודעות הריבית של הבנק, וכמה מהם אף הביעו לראשונה דאגה מכך שגדל הסיכון לכך שהעלאה מופרזת של הריבית על ידי הבנק הפדרלי עלולה לפגוע בכלכלה. כך עולה מפרוטוקול ישיבת הוועדה שנערכה מתחילת החודש, שפורסם היום. בישיבה שנערכה ב-1 בנובמבר החליטה הוועדה פה אחד על העלאת הריבית לרמה של 4%.



נוסח הודעות הוועדה נותר פחות או יותר ללא שינוי מאז יוני 2004 - אז החל הבנק הפדרלי בסדרה של 12 העלאות ריבית רצופות.



כמה מחברי הוועדה, אשר קיימו במהלך הישיבה נערך דיון ממושך לגבי נוסח הודעת הבנק הפדרלי שפורסמה בתום הישיבה, "הזהירו מפני הסיכונים שבהפרזה בהעלאת הריבית יתר על המידה", עולה מפרוטוקול הישיבה.



הפרוטוקול עשוי לבשר על כך שהבנק המרכזי של ארה"ב מתקרב לסיום רצף העלאות הריבית בארה"ב.



"תוך זמן קצר יידרשו שינויים במספר היבטים של הודעת הריבית, במיוחד אלו הקשורים להגדרת תחזית המדיניות להמשך", נכתב בפרוטוקול הישיבה. "שינויים עתידיים אפשריים במשפט הנוגע למאזן הסיכונים של יעדי הוועדה נדונו אף הם", נכתב בפרוטוקול.



המונח "מאזן הסיכונים" נוגע למשפט הנכלל בהודעת הבנק הפדרלי מאז חודש מארס בנוסח, "באמצעות מדיניות מוניטרית מתאימה, הסיכונים לטובה ולרעה להשגתן של צמיחה בת-קיימא ויציבות מחירים צריכים להישאר פחות או יותר שווים".



הפרוטוקול לא כלל ייחוס של דברים שנאמרו לדוברים ספציפיים, דוגמת יו"ר הבנק הפדרלי אלן גרינספאן, ולא צוינה בו אפשרות לוויתור על המונח "קצב מדוד" הנכלל בהודעות הבנק ואשר מתייחס לקצב העלאת הריבית.



הבנק הפדרלי העלה בישיבתו בתחילת החודש את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לרמה של 4% - רמתה הגבוהה ביותר מאז יוני 2001.



החלטת הבנק בראשות אלן גרינספאן, שצפוי לפרוש מתפקידו כיו"ר הבנק הפדרלי בסוף ינואר ויוחלף בכפוף לאישור הסנאט על ידי בן ברננקי, התקבלה פה אחד. הוועדה דבקה בנוסח הודעותיה הקודמות לפיה מדיניות העלאות הריבית תימשך בקצב "מדוד".



"לאור ההערכות כי האינפלציה צפויה להישאר תחת שליטה, הוועדה גורסת, כי מדיניות העלאת הריבית עתידה להימשך בקצב מדוד", נאמר בהודעת הריבית. עוד כללה ההודעה את ההערכה, כי למרות העלייה במחירי האנרגיה בעקבות סופות ההוריקן קתרינה וריטה וסכנת העלאת המחירים כתוצאה מכך, "שיעור הליבה של האינפלציה נותר נמוך למדי בחודשים האחרונים ותחזיות האינפלציה לטווח ארוך ממשיכות להיות בשליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully