וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מאבד 0.7% מול היורו בשל הערכות כי צפויה האטה בקצב העלאות הריבית בארה"ב

TheMarker

22.11.2005 / 22:02

המטבע האמריקאי נסחר ברמה של 1.1806 דולר ליורו; מאבד 0.2% מול הין לרמה של 118.85 ין לדולר



הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם בעקבות פרסום פרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), ממנו עולה כי בבנק הפדרלי גוברת הדאגה מכך שהעלאה חדה מדי של הריבית בארה"ב תפגע בצמיחת הכלכלה האמריקאית.



בשוקי המט"ח פירשו את הפרוטוקול כסימן לכך שהבנק הפדרלי מתקרב לנקודה שבה יראה ברמת הריבית הקיימת כרמה המקובלת כנייטרלית, ועקב כך יחדול מהעלאת הריבית בארה"ב, אשר תמכה מהתחזקות הדולר השנה.



הדולר יורד מול היורו ב-0.7% לרמה של 1.1806 דולר ליורו; מול הין מאבד המטבע האמריקאי 0.2% לשער של 118.85 ין לדולר. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 0.7% לשער של 1.3113 פרנק לדולר; מול הליש"ט יורד הדולר ב-0.4% לרמה של 1.7226 דולר לליש"ט.



כמה מחברי ה-FOMC אמרו בישיבה כי יידרשו "תוך זמן קצר" שינויים בנוסח הודעות הריבית של הבנק, וכמה מהם אף הביעו לראשונה דאגה מכך שגדל הסיכון לכך שהעלאה מופרזת של הריבית על ידי הבנק הפדרלי עלולה לפגוע בכלכלה. כך עולה מפרוטוקול ישיבת הוועדה שנערכה בתחילת החודש, שפורסם היום. בישיבה שנערכה ב-1 בנובמבר החליטה הוועדה פה אחד על העלאת הריבית לרמה של 4%.



נוסח הודעות הוועדה נותר פחות או יותר ללא שינוי מאז יוני 2004 - אז החל הבנק הפדרלי בסדרה של 12 העלאות ריבית רצופות.



כמה מחברי הוועדה, אשר קיימו במהלך הישיבה דיון ממושך לגבי נוסח הודעת הבנק הפדרלי שפורסמה בתום הישיבה, "הזהירו מפני הסיכונים שבהפרזה בהעלאת הריבית יתר על המידה", עולה מפרוטוקול הישיבה.



הפרוטוקול עשוי לבשר על כך שהבנק המרכזי של ארה"ב מתקרב לסיום רצף העלאות הריבית בארה"ב.



"תוך זמן קצר יידרשו שינויים במספר היבטים של הודעת הריבית, במיוחד אלו הקשורים להגדרת תחזית המדיניות להמשך", נכתב בפרוטוקול הישיבה. "שינויים עתידיים אפשריים במשפט הנוגע למאזן הסיכונים של יעדי הוועדה נדונו אף הם", נכתב בפרוטוקול.



המונח "מאזן הסיכונים" נוגע למשפט הנכלל בהודעת הבנק הפדרלי מאז חודש מארס בנוסח, "באמצעות מדיניות מוניטרית מתאימה, הסיכונים לטובה ולרעה להשגתן של צמיחה בת-קיימא ויציבות מחירים צריכים להישאר פחות או יותר שווים".



הפרוטוקול לא כלל ייחוס של דברים שנאמרו לדוברים ספציפיים, דוגמת יו"ר הבנק הפדרלי אלן גרינספאן, ולא צוינה בו אפשרות לוויתור על המונח "קצב מדוד" הנכלל בהודעות הבנק ואשר מתייחס לקצב העלאת הריבית.



הבנק הפדרלי העלה בישיבתו בתחילת החודש את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לרמה של 4% - רמתה הגבוהה ביותר מאז יוני 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully