וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ: התחזיות של אודיוקודס נעשו אפורות יותר עקב תחרות גוברת ולא בגלל האטה בשוק; חתך את המניה ל"החזק"

עומרי כהן

22.11.2005 / 22:58

אודיוקדס זכתה לאחרונה להמלצות חיוביות והמהלך תפס את המשקיעים בהפתעה; המניה מאבדת 8% בתגובה; "נכון יותר להוריד את ההמלצה עד שהחברה תציג סימנים לתשומת לב חדשה בשוק"



מניית זכתה בחודשיים האחרונים בעיקר לתגובות חיוביות מצד האנליסטים. מריל לינץ', ליהמן ברדרס, פייפר ג'פרי, פירסט אלבני ואוסקר גרוס הם רק חלק מבתי ההשקעות שהמליצו לקנות את המניה, עם מחירי יעד של 13-14 דולר.



חלקם ציינו את השיפור הצפוי בשוק ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט) האמריקאי ואת היכולת של החברה להציג בעתיד ביצועים טובים יותר, כסיבות מרכזיות להמלצה החיובית. היה אמנם לפחות אנליסט אחד, יונתן האף מ-UBS, שלא הצטרף להמלצות ה"קנייה" ונותר נייטרלי ביחסו למניה, אולם קולו הבודד עומעם על ידי הקולות הרבים של עמיתיו.



זאת כנראה הסיבה להפתעה שציפתה היום למשקיעים, כאשר ענק הבנקאות סיטיגרופ חתך את ההמלצה לאודיוקודס מ"קנייה" ל"החזק", והפחית במקביל את מחיר היעד מ-13.5 דולר ל-11.5 דולר. הפתעה זו מתורגמת היום בשוק לירידה חדה של 8% במניית אודיוקודס ל-9.9 דולרים.



הנהלת החברה, ציינו היום בסיטיגרופ, חזרה וסיפרה בשיחת הוועידה האחרונה על ההאטה בשוק האמריקאי, לנוכח העדפותיהן של ספקיות שירותי הטלפון בארה"ב להתמקד ברכישת ציוד לתקשורת רחבת פס, אשר תאפשר להן לספק ללקוחות גם שידורי טלוויזיה, בנוסף לשירותי הטלפון והאינטרנט הקיימים. אולם לדברי סיטיגרופ, בדיקה מקיפה שביצעו העלתה ממצאים אחרים.



"המקורות שלנו חשפו מה שנראה לדעתם כשוק ציוד VoIP חזק, אשר אינו מראה כל סימני האטה בעתיד הנראה לעין. גם הקשרים שלנו עם יצרניות הציוד סונוס ולוסנט אישרו את נקודות המבט הזאת. שתי החברות טוענות שבידן צבר הזמנות חזק בתחום זה. לפיכך, אנו מאמינים שתחזיות אודיוקודס נעשו אפורות יותר, לא בגלל האטה כללית בשוק, אלא בגלל תחרות גדולה יותר בתחום זה מצד כמה ממתחרותיה, וכן עקב התפתחות איטית מהצפוי של שוק ציוד ה-VoIP לרשתות הכבלים והסלולר", הסבירו בסיטיגרופ.



כתוצאה מכך, נראה לאנליסטים בסיטיגרופ כעת נכון יותר להוריד את ההמלצה לאודיוקודס, עד שהחברה תוכל להציג סימנים לגידול מחדש בתשומת הלב שהיא יוצרת בשוק. בסיטיגרופ מציינים מספר נקודות נוספות, אשר גרמו להם לבצע את הצעד. למשל, ירידה עונתית בהיקף רכישות הציוד של ספקיות התקשורת בתחילת השנה, עשויה לגרום לאודיוקודס שלא לרשום צמיחה במכירות בחודשים ינואר-מארס 2005, בהשוואה לאוקטובר-דצמבר 2005.



"בנוסף, ידוע בתעשייה כולה על הקריסה של רשת ה-VoIP שפרשה ענקית ציוד התקשורת נורטל, עבור חברת הטלפון האמריקאית ורייזון ואשר המשך פרישת חלקים גדולים ממנה נדחה עקב כשלים טכנולוגיים. כספקית משנה של נורטל, היתה אודיוקודס אמורה לספק השנה ובשנה הבאה חלק גדול מהציוד לרשת של ורייזון, ומכירות אלו נכללו כנראה בתחזיות שסיפקה אודיוקודס ברבעונים שלפני שיחת הוועידה האחרונה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully