וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תשקיע 30 מיליון דולר במכון לביוטכנולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב

ערן גבאי

23.11.2005 / 7:34

מקורות ממשלתיים אומרים כי הבנקאי היהודי-שווייצי אדגר דה-פיצ'וטו, יו"ר בנק Union Bancaire Privee, ישקיע 30 מיליון דולר נוספים



הממשלה החליטה להעביר 30 מיליון דולר לקרן מחקר בהיקף כולל של 90 מיליון דולר המיועדת לפיתוח המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב. מקורות ממשלתיים אומרים כי הבנקאי היהודי-שווייצי אדגר דה-פיצ'וטו, יו"ר בנק Union Bancaire Privee, ישקיע 30 מיליון דולר נוספים, ויתרת הכסף תגיע מתורמי אוניברסיטת בן-גוריון. החלטת הממשלה התקבלה במסגרת תוכנית רחבת היקף לפיתוח בנגב בהשקעה של כ-17 מיליארד שקל בעשור הקרוב.



המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב, בניהולו של פרופ' אירון כהן, נוסד באוניברסיטה ביוזמתו ובמימונו של דה-פיצ'וטו. המטרה היא להפוך את המכון לגוף המדעי המוביל במחקר הביוטכנולוגי בישראל ובעולם, ולבסס תעשייה ביוטכנולוגית בנגב ובישראל.



ראש הממשלה אריאל שרון הצהיר על הקמת המכון כבר במאי 2001; שנים קודם לכן רתם נשיא האוניברסיטה, פרופ' אבישי ברוורמן, את דה-פיצ'וטו לרעיון הקמת המכון. תקציבים הועברו למכון, אך הפרויקט לא התקדם בקצב שתוכנן. שמו של ברוורמן מוזכר באחרונה כמי שעשוי להצטרף למפלגה החדשה של שרון.



לדברי ברוורמן, הצורך המרכזי בהקמת פארק המדע והמכון הוא מתן מענה אסטרטגי לצורכי הנגב ובאר שבע, בעיקר בתחומי התעשיות המתקדמות, כדי לאפשר את צמיחת האזור. פארק ההיי-טק אמור לכלול חברות ישראליות ובינלאומיות העוסקות במחקר ובפיתוח, וכן חממה לחברות סטארט-אפ.



ברוורמן פועל זה זמן רב להצבת הנגב במיקום גבוה בסדר העדיפויות. ואולם, כיום היקפי ההשקעה בחברות היי-טק בבאר שבע עדיין נמוכים. על פי הערכות, חלקו של הדרום בעוגת השקעות ההון סיכון בישראל אינו מגיע לכ-5% שהם כמה מיליוני דולרים בלבד.



תחום הביוטכנולוגיה הוא אחד ה"חמים" בתעשיית ההון סיכון, אך בישראל ממדיו קטנים יחסית. על פי סקר ה-MoneyTree האחרון, שבע חברות בתחום הביוטכנולוגיה הצליחו לגייס ברבעון השלישי כ-41 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully