וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים קפצה ב-4.4%

שרון שפורר

23.11.2005 / 17:23

המעו"ף עלה ב-1.8% ות"א 100 הוסיף 1.5%. למגמה החיובית סייעו גם טבע, שטיפסה ב-1.7%, לאחר שחתמה אמש בשיא וכי"ל, עם עלייה של 3.3% בעקבות המלצות חמות

מניות בנק הפועלים ניצחו היום על המגמה החיובית באחד העם, כשהן סוחפות אחריהן את מניות הבנקים הגדולים ואת המעו"ף כולו, נעזרות גם בעליות חדות מצד טבע ומצד כי"ל. דו"חותיו של הבנק הגדול במדינה האפילו אף על אי הוודאות הפוליטית וההחלטה על הקדמת הבחירות לסוף חודש מארס 2006.

מדד ת"א 25 עלה היום ב-1.8% לרמה של 767 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף 1.5% לרמה של 774.4 נקודות ומדד התל טק 15 הצטרף אל השניים עם עלייה מתונה מעט יותר של כ-0.5% ל-396 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו היום בכ-1.2 מיליארד שקל, מתעוררים לקראת פקיעת האופציות על המעו"ף לחודש נובמבר שתתרחש מחר.

מניות הבנקים הגדולים הן שריכזו היום את עניין המשקיעים - מדד הבנקים סיים עם תוספת של 2.5% לגובה של 1,125.3 נקודות. מניות בנק הפועלים קפצו ב-4.4% במחזור הגבוה באחד העם - כ-210 מיליון שקל. הבנק דיווח היום על תוצאות מצוינות ברבעון השלישי של השנה. הרווח הרבעוני זינק ב-30% ל-761 מיליון שקל, התשואה על ההון עלתה ל-20.6% מ-17% ברבעון המקביל וההפרשות לחובות מסופקים צנחו בשיעור חד ל-22 מיליון שקל.

הדו"ח המצוין סחף אחריו גם את מניות ארבעת הבנקים הגדולים הנותרים. מניות לאומי חתמו בקפיצה של 1.8%, על רקע פרסומים חדשים בנוגע להשתלטות הקרבה. ל-TheMarker נודע כי סרברוס-גבריאל צירפה משקיעים פרטיים לגרעין השליטה בבנק. ההערכות הן, כי מדובר במשקיעים זרים בעלי אמצעים שלא יתקשו לקבל את האישורים הדרושים מבנק ישראל. הקבוצה האמריקאית זכתה לפני כשבוע במכרז לאומי. כמו כן, הבנק מנהל בימים אלו משא ומתן למכירת פסגות אופק וקופות הגמל שלו.

מניות בנק המזרחי עלו ב-0.5% - העלייה הצנועה מקרב החמישייה. דיסקונט טיפסה ב-0.9% וגם מניות הבנק הבינלאומי נהנתה מהמומנטום ועלתה ב-2.4%.

עוד בפיננסים - למרות רבעון חזק לכלל ביטוח, המניה ירדה היום בשיעור קל של 0.2%. החברה דיווחה היום על רווח נקי של 198 מיליון שקל - יותר מכפליים לעומת הרבעון המקביל. למדווחות הצטרפה הבוקר גם גזית גלוב, שהרווח הנקי שלה זינק ב-60% ל-50 מיליון שקל. המניה הגיבה בעלייה של 2.4%. פטרוכימיים דיווחה על רווח נקי של 29.7 מיליון שקל, לעומת 20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך המניה איבדה בסיום 3.9%.

דיסקונט השקעות עלתה בסיום ב-3.3%. החברה דיווחה הבוקר על רווח נקי של 117 מיליון שקל ברבעו השלישי, לעומת 205 מיליון ברבעון הקודם, אז רשמה רווח חד פעמי של 140 מיליון שקל ממימוש אלרון. דסק"ש, שגייסה לאחרונה 400 מיליון שקל באג"ח, צפויה לחלק בקרוב דיווידנד של 420 מיליון שקל.

עוד מדיווחי היום - קסטרו עלתה ב-2.8% במחזור ער יחסית עבורה של למעלה מ-3 מיליון שקל, לאחר שדיווחה על רבעון חזק עם שיפור ברווחים מפעילותה השוטפת: חברת האופנה הרוויחה ברבעון השלישי 7 מיליון שקל לעומת 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מניות החברה לישראל נסחרו בזינוק של 4.2%, על רקע פרסום תוצאות החברה הבת, בז"ן. בתי הזיקוק ממשיכים להציג רווחי שיא ולנצל את הגאות בשוק הדלק העולמי. הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-487 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 219 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מניותיה של ענקית הפרמצבטיקה, טבע, אחראיות גם הן לעליות החדות באחד העם. המניה נסחרת בעלייה של 1.7% במחזור של 87 מיליון שקל - השלישי בהיקפו בבורסה, לאחר שאתמול קפצה בוול סטריט ב-3.1% לשיא של 42 דולר. זאת, על אף שבית המשפט לערעורים בארה"ב אישר את החלטת בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי, המונעת מטבע ומרנבקסי למכור גירסה גנרית לתרופת האקוויפריל של פייזר.

עוד בדואליות - כור, שפתחה בעלייה ועברה לירידה, חתמה את המסחר ללא שינוי. ברקע, פירסמה החברה הבוקר את דו"חות הרבעון השלישי, שכללו רווח של 24 מיליון שקל, על הכנסות של 583 מיליון שקל.

אודיוקודס נפלה היום ב-4.4% במחזור של 6 מיליון שקל, לאחר שפתחה בפער שלילי דומה. המניה נחתכה אמש בוול סטריט ב-8.4%, בעקבות הורדת המלצה עבורה על ידי בנק ההשקעות סיטיגרופ מ"קנייה" ל"החזק". בבנק ההשקעות חוזים תחרות גוברת בענף ואומרים, כי ייתכן שאודיוקודס לא תצליח להציג צמיחה ברבעון הראשון של 2006, לעומת הרבעון שקדם לו.

מניות כי"ל נהנו גם הן מהמגמה החיובית באחד העם ונסחרו גם על רקע שתי המלצות חיוביות, האחת מבנק ההשקעות העולמי מריל לינץ', שם קבעו עבורה מחיר יעד של 20 שקל לצד המלצת "קנייה", ומבית ההשקעות המקומי פועלים אי.בי.אי, שם העלו עבורה את היעד ל-22 שקל והותירו המלצת "קנייה" גם כן. כי"ל ריכזה היום את המחזור השני בהיקפו באחד העם של כ-110 מיליון שקל וקפצה ב-3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully