וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת צרכנים תובעת את סוני על פגיעה בפרטיות בשל שימוש בדיסקים מוגנים מפני העתקה

הדר תדמור

23.11.2005 / 10:00

סוני ייצרה דיסקים בעלי טכנולוגיית XCP, שמנעה את העתקת הדיסקים; קבוצות צרכנים מטקסס וקליפורניה טוענות כי בכך סיכנה את פרטיות הקונים וחשפה אותם לתוכנות ריגול



המהומה התקשורתית והצרכנית סביב הדיסקים מונעי הפיראטיות של סוני הגיעה לשיאים חדשים: קבוצות צרכנים מטקסס וקליפורניה הגישו שתי תביעות משפטיות נגד החברה, בגין פגיעה בפרטיותם של המשתמשים בדיסקים של סוני.



בטקסס, קבוצת צרכנים מאשימה את סוני בהתקנת תוכנות ריגול. הקבוצה תובעת תשלום של 100 אלף דולר עבור כל אדם במדינת טקסס שנפגע מהתוכנות, ומבקשת לאכוף את חוק ההגנה על הצרכנים מפני תוכנות ריגול, שנכנס לתוקף לפני חודשים ספורים.



בקליפורניה, תובעת את סוני קבוצה המכנה את עצמה אלקטריק פרונטיר פאונדיישן (EFF) ומגינה על זכויות המשתמשים במכשירים דיגיטליים. EFF תובעת את סוני בגין איסוף מידע פרטי, כביכול, על משתמשי הדיסקים, ומבקשת לפעול לפי החוק האוסר על איסוף מידע באמצעות תוכנות ריגול ואמצעים לא כשרים במדינה.



סוני BMG, לייבל המוסיקה השני בגודלו בעולם, ייצרה דיסקים בעלי טכנולוגיית XCP, שמנעה העתקת הדיסקים, לכאורה ללא פגיעה במוסיקה המוקלטת עליו ובאיכותה. באופן מעשי, ה-XCP מונעת העתקת הדיסק המקורי יותר ממספר פעמים מוגבל ולא מאפשרת העברת קבצי הקול לנגני iPod, אם כי העברת הקבצים לנגנים אחרים מתאפשרת לעתים.



בעקבות זאת, הטכנולוגיה חשפה את משתמשי הדיסקים להתקפת וירוסים והאקרים: פורצי המחשבים למיניהם גילו את הבעיה, קפצו על ההזדמנות והפיצו סוס טרויאני המנצל את הפירצה שיצרה הטכנולוגיה מונעת הפיראטיות של סוני.



סוני הודיעה כי תשהה את ייצור הדיסקים בעלי טכנולוגיית ה-XCP ואף דיווחה כי הורידה אותם מהמדפים, אך חוקרים ממדינת טקסס גילו שהדיסקים האמורים עדיין ניתנים לרכישה במדפי חנויות המוסיקה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully