וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: נתניהו הוא ילד שמנת משכונת רחביה שנולד עם כפית זהב בפה ופגע בעניים

מזל מועלם

23.11.2005 / 10:35

שר הביטחון יוצא נגד יריבו במרוץ לראשות הליכוד: "נתניהו לא חש מצוקה מימיו, ולכן עניין המצוקה רחוק מהמדיניות שלו"; לדברי מופז, "עמיר פרץ לא יותר חברתי ממני"



המועמדים לראשות הליכוד, שאול מופז וסילבן שלום, יצאו במתקפות בוטות נגד מדיניותו הכלכלית של יריבם העיקרי, בנימין נתניהו. מופז כינה הבוקר (רביעי) את נתניהו "ילד שמנת מרחביה שפגע בעניים". בראיון לגלי צה"ל אמר שר הביטחון: "יש בוודאי מנהיגים שגדלו עם כפית של זהב בפה, וביבי הוא אחד מהם. אני לא חושב שהוא חש מצוקה מימיו, ולכן עניין המצוקה והחברה רחוק מלבו, וגם מהמדיניות שלו".



גם שר החוץ שלום יצא אתמול נגד מדיניותו הכלכלית של נתניהו. "אסור שהמדיניות הכלכלית של התקופה האחרונה תימשך. היא אינה מתאימה לדרכו של הליכוד. היא רעה לישראל", אמר אתמול שלום במסיבת עיתונאים שבה הודיע על התמודדותו.



מופז ושלום מתכוונים להציג את עצמם כנציגי השכבות החלשות וכמי שבאו מרקע של מחסור. "עמיר פרץ לא יותר חברתי ממני", אמר אתמול שר הביטחון בפגישה עם פעילים. לדבריו, "אני מכיר את קולות המצוקה. אני בא משם, המציאות הזו קרובה ללבי מעבר להצהרות. הסכנה החברתית היא גדולה יותר מהסכנה הביטחונית, כי לנושא הביטחוני יש פתרון לא רע. לא ראיתי שמישהו בשנים האחרונות ניסה למצוא לכך פתרונות". מופז אמר שהתנגד למדיניותו הכלכלית של נתניהו שפגעה בחלשים, היטיבה עם עשירים ויצרה חברה ללא ערבות הדדית, "חברה של בתי תמחוי", כדבריו.



את מסע התעמולה של מופז לא ינהלו האסטרטגים מוטי מורל ורונן צור, שליוו אותו עד לאחרונה במקביל לפעילותם למען עמיר פרץ, עקב ניגוד העניינים. השניים ימשיכו ללוות את פרץ, אולם הם כבר הספיקו להשאיר חותמם בקו הההסברה החברתי של מופז. מופז יוצג כמי שיכול לנצח בחירות בעוד שנתניהו, מאז 1996, לא ניצח בשום מערכת בחירות ואיבד מצביעי ליכוד בגלל מדיניותו הכלכלית, מצביעים שמופז יוכל להחזיר.



החלטת מופז להישאר בליכוד, על אף הצעתו המפתה של שרון, הוכיחה את נאמנותו לתנועה. בסביבתו מעריכים שהדבר יסייע לו בהתמודדות, כמו גם תדמיתו הביטחונית השקולה והיותו שר ביטחון מוערך.



שלום אמר אתמול במסיבת העיתונאים שבה הציג את מועמדותו לראשות הליכוד: "אני חייל פשוט בצבא עממי אזרחי. לא צבא של גנרלים. צבא של ילדות וילדים, של נערות ונערים, של נשים וגברים, של קשישות וקשישים, של נכות ונכים, של עמך ישראל... פחות מארבעה חודשים לאחר ההתנתקות, שהיתה הגורם המרכזי לפילוג הליכוד, נראה כי הקרב על ירושת שרון כיו"ר הליכוד לא יהיה קרב מדיני, אלא יונף בו הדגל החברתי במטרה לתת מענה לקמפיין החברתי המוצלח של יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, המזנב בליכוד המפולג והמרוסק בסקרים".



בהודעת ההתמודדות נמנע שלום מלתקוף את המתמודדים. הוא אמר שהוא משוכנע שהוא האיש שיכול לבלום את התרסקות המפלגה: "בואו נגיד את האמת, בואו נביט בעיניים ונשים יד על הלב. מי יכול לשמור על ליכוד גדול? מי יכול לעצור את הסחף למפלגתו של שרון? מי יכול לבלום את הנטישה לכיוון עמיר פרץ? (...) כל בחירה אחרת תפגע בעוצמת הליכוד פגיעה קשה. כל בחירה אחרת פירושה מפולת מסוכנת והרסנית", אמר.



לבד משלום, מופז ונתניהו מתמודדים על ראשות הליכוד גם ח"כ עוזי לנדאו, השר ישראל כץ וראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין. בהתייעצות שקיימו אתמול המועמדים ונציגיהם במצודת זאב בתל אביב הוחלט כהצעת פשרה שהפריימריס על ראשות הליכוד יתקיימו ב-19 בדצמבר ושאם יהיה צורך ייערך סיבוב שני ב-22 בדצמבר. רשימת הליכוד לכנסת תיבחר על ידי המרכז ב-3 בינואר.



המועמדים



נתניהו: יציג עצמו כשר האוצר שהציל את המשק ומשקם הליכוד לאחר שרון



שלום: יציג בקמפיין מסרים חברתיים ואת הניסיון המדיני העשיר שצבר כשר החוץ



לנדאו: יוצג כפוליטיקאי נקי ואידיאולוגי, שהתנגד להתנתקות ושילם מחיר יקר



מופז: יתמקד בנושא החברתי והפגיעה שספגו החלשים בשל מדיניות נתניהו



כץ: יוצג כמשקם הליכוד בעידן שאחרי שרון. יפנה לבוחרים כנציג הדור הצעיר



פייגלין: יוצג כאידיאולוג שדוגל ב"חינוך יהודי" ו"נטישת דרך אוסלו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully