וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת נכסים באנגליה סידרה לדלק בינלאומי עלייה של 59% בהכנסות וזינוק של פי 3.5 ברווח הנקי ל-78 מיליון שקל

טל לוי

23.11.2005 / 10:31

ההכנסות מהשכרת מבנים ירדו ב-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-67 מיליון שקל; הרווח הנקי ב-9 החודשים הראשונים של השנה עולה על סך הרווח שהושג בשנת 2004



חברת הנדל"ן המניב, דלק נדל"ן בינלאומי (בלרון), מדווחת היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2005 צמחו ב-59% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-156 מיליון שקל. הרווח לפני מס (המקביל לרווח התפעולי) הוכפל פי 4 והסתכם ב-90 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווחת דלק בינלאומי מקבוצת דלק על רווח נקי של 78 מיליון שקל - עלייה של כמעט פי 3.5 לעומת הרבעון המקביל.



במבט רחב יותר, מדווחת החברה על עלייה של 25% בהכנסות שהסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-382 מיליון שקל. עוד מדווחת החברה על רווח נקי של 142 מיליון שקל - פי 2.5 לעומת הרבעון המקביל ויותר מהרווח עבור כל שנת 2004 (שהסתכם ב-141.6 מיליון שקל).



החברה המשמשת כזרוע הנדל"ן הבינלאומית של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, מפעילה אסטרטגיה של רכישת נכסים במיקום מרכזי (פריים לוקיישן), והשכרתם לשוכרים חזקים לתקופות ארוכות במטרה לייצר תזרים מזומנים יציב. לדברי מנכ"ל החברה, איליק רוז'נסקי, "החברה תמשיך לנצל הזדמנויות למימוש נכסים ברווחים גבוהים, ולבצע מימון מחדש לנכסים שערכם הושבח".



בחינת תמהיל ההכנסות של החברה ברבעון האחרון מראה דווקא על ירידה של 15% בהכנסות מהשכרת מבנים ל-67 מיליון שקל ועלייה של 3% ברווחים מחברות כלולות. עם זאת, החברה רשמה הכנסות חד פעמיות של 68.5 מיליון שקל שהן האחראיות לגידול הרב בסעיף ההכנסות. מדובר בשתי עסקאות שבוצעו ביולי, ובמסגרתן נמכרו חמישה נכסי נדל"ן מניב באנגליה וכן נמכרה 55% מהבעלות והשליטה בארבע חברות שהחכירו נדל"ן באנגליה.



תמונה דומה עולה גם מבחינת תמהיל ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2005: ההכנסות מהשכרת מבנים ירדו ב-7% ל-229 מיליון שקל והרווחים מחברות כלולות צמחו ב-26% ל-63 מיליון שקל. גם כאן, הכנסה חד פעמית בסך של 89.6 מיליון שקל, היא האחראית העיקרית לעלייה בשורת ההכנסות. תוספת זו נובעת מהעסקות שבוצעו ביולי, וכן מעסקות נוספות שביצעה החברה בחודש מארס האחרון.



במקביל למימושים אלו, ביצעה החברה מספר השקעות מהותיות בחודשים האחרונים ובכלל זה רכישת 40% מפורטפוליו בן שבעה נכסים בגרמניה (תמורת 1.5 מיליארד שקל), המושכרים לדויטשה טלקום תמורת דמי שכירות של כ-19.6 מ' יורו; רכישת 45% מחברה המחזיקה בבניין משרדים בשווייץ המושכר לקרדיט סוויס בנק; רכישת 45% מפורטפוליו של 30 מרכזי קניות ברחבי קנדה, המושכרים לרשת הדרגסטורים ז'אן קוטו ועוד.



כמו בחברות נדל"ן מניב נוספות, מציגים גם בבלרון את ה-F.F.O - רווח נקי בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות, פחת והפחתות כולל רווחי הון ממכירת נכסים ומימוש אחזקות בחברות מאוחדות. ה-F.F.O מהווה לדעת החברה מדד נוסף לביצועים. ה-F.F.O של בלרון קטן ב-6% והסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-102.5 מיליון שקל.



דלק בינלאומי מוחזקת במלואה בידי דלק נדל"ן, שמאז הנפקתה בבורסה בחודש יולי טיפס שוויה ב-15% ל-1.85 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully