וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: לאחר שקבע אתמול שיא של שנתיים ו-9 חודשים - הדולר יורד 0.24% ל-4.73 שקלים

טל לוי

23.11.2005 / 16:00

מנכ"ל מט"ח 24, רפי כהן: "אתמול נשמעו קולות הקוראים להאט את קצב העלאת הריבית בארה"ב והדבר גרם לירידות חדות בכוחו של הדולר בעולם"



לאחר שקבע אתמול שיא של שנתיים ו-9 חודשים (4.741 שקלים) יורד הדולר קלות והוא נסחר בשעה זו ברמה של 4.73 שקלים - ירידה של 0.24% לעומת שער הסגירה אתמול. היורו יורד 0.34% והוא נסחר בשעה זו תמורת 5.582 שקלים.



"כרית הביטחון שהיתה למשק הישראלי בדמות הריבית העדיפה על השקל נעלמה", אומר מנכ"ל מט"ח 24, רפי כהן, "המשמעות היא שכל אירוע שנתפש כמזיק למשק הישראלי ישפיע על עליית הדולר שכן אם בעבר רכישת דולרים היתה כרוכה בקנס - כלומר איבוד הריבית העדיפה שהציע השקל - הרי שכיום, עם השוואת הריבית בין ישראל לארה"ב, המכשול הזה נעלם ובעצם אין סיבה שלא לרכוש דולרים".



כהן מציין כי בסך כל מצבה של ישראל מוסיף להיות טוב וכי כי המתיחות בצפון כמעט לא השפיעה על השוק. "ההחלטה על קביעת מועד לבחירות מפזרת את עננת אי הוודאות והעובדה כי הבחירות יתקיימו בקרוב גם מסירה את החשש מפני ניהול כלכלת בחירות בזבזנית", אומר כהן.



ומה קורה בעולם? הדולר, שנסחר אתמול ברמה של 1.17 דולר ליורו, איבד מעט מכוחו והוא נסחר בשעה זו ברמה של 1.18 דולר ליורו (וזאת לאחר שכבר נסחר גם ברמה של 1.185 דולר ליורו).



"מדי תקופה מתכנסת ועדת השווקים הפתוחים של הפדרל ריזרב ולאחר כ-3 שבועות היא מפרסמת את החלטותיה. אתמול, כשעתיים לפני תום המסחר אתמול בניו יורק, פורסמו החלטות הוועדה ומהן עלה כי מספר חברים (ששמם לא נמסר לפרסום) הביעו חשש מקצב עליית הריבית המואץ בארה"ב וציינו כי יש להאט את קצב ההעלאה או לכל הפחות לשנות את המלל המופיע ליד ההחלטה על גובה הריבית", מסביר כהן, "עם פרסום הידיעה, עלה מחירן של איגרות החוב האמריקאיות (ותשואתן ירדה) והדבר גם לירידה חדה בכוחו של הדולר מול מטבעות המובילים בעולם. היחלשות זו של הדולר בעולם היא הסיבה היחידה כרגע להיחלשותו בישראל", מסכם כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully