וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

54% מהעובדים הבכירים לא רוצים להיות מנכ"ל

סוכנויות הידיעות

23.11.2005 / 12:40

כך עולה ממחקר שנערך ב-65 ארצות. הנימוק העיקרי: תפקיד מנכ"ל פוגע באיזון בין חיי המשפחה לקריירה

54% מהמנהלים הבכירים בעולם אינם רוצים להתמנות לתפקיד מנכ"ל. כך עולה ממחקר שנערך ב-65 ארצות בעולם, על ידי חברת יחסי הציבור ברסון מרסטלר וחטיבת המודיעין של מגזין "אקונומיסט". לדברי נציגי ברסון מרסטלר, התוצאות מראות כי עובדים רבים - כולל בוגרי אקדמיה - סבורים כי חיי המשפחה והעבודה חשובים יותר מהקידום. 46% אמרו כי ישקלו לקבל תפקיד כזה.

מחקרים חדשים אחרים מראים כי בוגרי אוניברסיטאות בוחרים את הקריירה שלהם ושאיפות הקידום גם בהתבסס על שיקולים של איזון בין חיי משפחה ועבודה. לרבים מהם יש הורים שעבדו "עד הקבר", ואילו הדור הנוכחי רוצה לחיות חיים טובים יותר.

64% מהמגיבים בסקר ציינו כי הפגיעה בחיי המשפחה היא הסיבה העיקרית לאי-רצונם בתפקיד המנכ"ל. אחרים אמרו שהם חוששים ממתח, אחריות לדו"חות הכספיים וביקורת ציבורית. חברת ברסון מרסטלר הסיקה כי מאגר המועמדים לדור הבא של מנכ"לים בעולם התאגידי, יהיה קטן יותר מבעבר - עד כדי משבר.

ההימנעות מתפקיד המנכ"ל לא בהכרח נובעת מ"ראש קטן": 56% מהעובדים אמרו כי הם מעוניינים בהזדמנויות לפתור בעיות מורכבות, ו-43% מהם רואים בהתקדמות בסולם התאגידי אמצעי להשפיע על החברה.

המסקנות מהמחקר עשויות להיות מרחיקות לכת בהשפעתן על תיאוריות ניהוליות ויישומן. לדברי ברסון מרסטלר, ניהול שיתופי עשוי להפוך לאמצעי הישרדות של חברות הזקוקות למנהיגים בעתיד. עובדים רבים - בעיקר בארה"ב ובבריטניה - חוששים יותר מאובדן מקום העבודה שלהם מאשר מאי-קידום בתפקיד. סקרים מראים כי ביפאן, דרום קוריאה, דנמרק ונורווגיה, יש לעובדים את הביטחון הגדול ביותר במקום עבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully