וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים עיכבה אישור מענק בסך 2.4 מיליארד שקל להקמת מפעל אינטל בקריית גת

צבי זרחיה

23.11.2005 / 17:14

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, נעתר לבקשת חברי הוועדה, אשר דרשו לקבל הסברים נוספים על המענק ממנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), עיכב היום אישור מענק בסך 2.4 מיליארד שקל ממשרד התעשייה והמסחר להרחבת מפעל אינטל בקריית גת.



בכך נענה ליצמן לבקשתם של ח"כים מסיעות שונות, אשר דרשו לקבל הסברים ממנכ"ל התמ"ת רענן דינור.



משרד התמ"ת הגיש את הבקשה לאישור המענק זמן קצר לפני סיום ישיבת הוועדה. חברי הוועדה - חיים אורון (מרצ), מיכאל רצון (ליכוד), איוב קרא (ליכוד) ונסים דהן (ש"ס) - פנו לליצמן בבקשה לדחות את האישור.



במכתב ששיגר אל הוועדה ציין דינור כי המדובר במענק שניתן במסגרת של מסלול מענקים לתוכנית ההשקעות להרחבת המפעל בקריית גת. לדבריו, רק במחצית הראשונה של 2005 חידשה אינטל העולמית את הפעילות להקמת המפעל החדש בקריית גת.



דינור הוסיף כי לפני מספר חודשים פנתה אינטל לממשלה בבקשה להגדיל את שיעור המענק מ-12.5% ל-15%. בעקבות כך משרד התעשייה הגיע לסיכום עם החברה שלפיו תעודכן תוכנית ההשקעות כך שתקופת הביצוע תחל מסוף שנת 2005.



לוועדה נמסר כי על פי סקר כלכלי מקצועי הרי שכתוצאה מהרחבת המפעל יהיה סך המכירות ליצוא לשנה 3.2 מיליארד דולר. המפעל החדש צפוי להעסיק במישרין ובאמצעות קבלני משנה 4,400 עובדים חדשים במפעל בקריית גת.



דינור העיר כי תרומת הפרויקט לתוצר המשק תגיע ל-450 מיליון דולר, מזה תרומה ישירה למשק בסך של 367 מיליון שקל, בעיקר ממסים ישירים ותרומה עקיפה למשק בסך של 85 מיליון דולר עקב העסקת עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully