וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' ממליץ "להיאחז בלאומי וליהנות מרווחי ההון"; צופה תשואת דיווידנד של 17% ב-2006

עומר שרביט

23.11.2005 / 17:26

מריל מעלה את מחיר היעד למניית לאומי ל-18.3 שקלים - "ספין אוף של אפריקה ומגדל יעלה באובדן של 200 מיליון שקל ברווח הנקי"



בעקבות רווחי ההון ממימוש חלק מאחזקות הבנק והצפי לדיווידנד גבוה, זכריה אוצטורק ממריל לינץ' מעלה את מחיר היעד לבנק מ-13.9 שקלים לרמה של 18.3 שקלים. "נראה כי לאומי נמצא בדרך להפרטה והדבר צפוי להגביר את הסיכוי לדיווידנדים גבוהים. תשואת הדיווידנד ב-2006 צפויה לעמוד על 17%".



אוצטורק מציין, כי מימוש הנכסים צפוי להימשך גם בשנה הבאה, כאשר בנק ישראל מבקש מלאומי להיפטר משניים משלושת הקונגלומרטים שבידיו. "הבנק צפוי ליהנות מרווח הון של מיליארד שקל ממכירת אחזקתו במגדל ובאפריקה ישראל. האפשרות של ספין אוף עשויה למצוא את ביטויה באובדן של 200 מיליון שקל ברווח הנקי", כך אוצטורק.



בנוסף, לאומי עשוי לרשום רווח הון של 1.8 מיליארד שקל ממכירת הקרנות והקופות ובכללן פסגות ופיא. מנגד, מכירה זו עומדת מול אובדן של 211 מיליון שקל ברווחים. התשואה על ההון בבנק צפויה ליפול בשיעור חד ב-2007 ל-12.6%.



בשורה התחתונה, הסקירה מציעה למשקיעים להיאחז במניה וליהנות מרווחי ההון ב-2006 ולהיזהר מ"האתגרים בטווח הארוך. בדומה לבנקים אחרים בישראל, לאומי צריך להרחיב את בסיס הנכסים שלו. ראוי שהבנק יפקח עיניים לניצול הזדמנויות לצמיחה חיצונית במחיר הוגן. במקרה כזה, תחזית הדיווידנד תשתנה אך לא השווי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully