וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט חייב את מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, לתרום 100 מיליון דולר לצדקה ולשלם הוצאות משפטיות בסך 22 מיליון דולר

רונן סרברניק

23.11.2005 / 18:13

ההסכם סותם את הגולל על כתב תביעה שהוגש ע"י בעלי מניות אורקל לפני 4 שנים; התביעה טענה שאליסון גרף 900 מ' ד' כשמכר ממניות אורקל שהיו בשליטתו, זמן קצר לפני שמניות החברה צנחו ב-2001



בית המשפט בקליפורניה אישר הסכם פשרה יוצא דופן לפיו מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, יתרום 100 מיליון דולר לצדקה וישלם סכום נוסף של 22 מיליון דולר לעו"דים אשר תבעו אותו באשמת מסחר לא חוקי במניות.



הסכם הפשרה, אשר יקטין את הונו הפרטי של אליסון ב-122 מיליון דולר, סותם את הגולל על כתב תביעה שהוגש ע"י בעלי מניות אורקל לפני 4 שנים. התובעים טענו, שאליסון גרף רווח של 900 מיליון דולר כאשר מכר ממניות אורקל שהיו בשליטתו, זמן קצר לפני שמניות החברה צנחו ב-2001.



כמו חברות היי-טק רבות, מכירות אורקל נפגעו קשות בשנת 2001 על רקע פקיעת בועת הדוט.קום. מניית אורקל צללה ב-52% ב-2001 וכך הצטמצם שווי מניות החברה ב-85 מיליארד דולר.



למרות שסירב להודות באשמה, הסכים אליסון בחודש ספטמבר לפשרה אשר כוללת תרומה של 100 מיליון דולר על שמה של אורקל. בזמנו סירב אליסון, בעל ההון האישי של 17 מיליארד דולר, לשלם לעו"דים אשר האשימו אותו בעברות המיוחסות לו, וטען כי על החברה לשלם להם.



אך שופט בית המשפט העליון, ג'ון שוורץ, סירב לאשר את תשלום ההוצאות המשפטיות ע"י בעלי מניות אורקל ודרש הסכם פשרה אחר. עורך דינו של אליסון, אלן סלפטר, טען שתשלום ההוצאות המשפטיות ע"י אליסון עלול להיראות כהודאה באשמה.



הסכם הפשרה שהתקבל היום ע"י בית המשפט מחייב את אליסון לשלם סכום של 100 מיליון דולר לארגוני צדקה במשך 5 השנים הקרובות. התשלום לעו"דים, בסך 22 מיליון דולר, יתחלק בין 13 חברות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully