וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: ראש הממשלה העביר מיליונים למערכת הביטחון ללא אישור של הממשלה והכנסת

צבי זרחיה

23.11.2005 / 19:29

הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, הודה: הידע של פקידי האוצר בתחומי הביטחון "מוגבל"; יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יובל שטייניץ: דווקא על תקציב הביטחון דרוש פיקוח הדוק של הכנסת



מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, תוקף את ראש הממשלה, אריאל שרון, משום שהעביר מיליוני שקלים למערכת הביטחון מבלי שהדבר הובא לאישור הממשלה והכנסת. ממצאי דו"ח הביקורת בעניין נדונו היום (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה ובוועדת החוץ והביטחון בכנסת. המבקר עצמו נעדר מהדיון.



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך (שינוי), התלוננה כי משרד הביטחון עושה בתקציב הביטחון "כרצונו", והמדינה מתייחסת לכך כ"כזה ראה וקדש". יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), הוסיף כי דווקא בעניין תקציב הביטחון דרוש פיקוח הדוק ביותר של הכנסת, כשאין פיקוח הולם על תקציב הביטחון.



הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, השיב לטענות כי הידע של פקידי האוצר בתחומי הביטחון "מוגבל", ורק שלושה מהם עוסקים בו בפועל. מנכ"ל משרד הביטחון, קובי תורן, הודיע כי יעמיק את ההידברות עם משרד האוצר, ויפרט יותר לגבי צורכי הביטחון. "אולי לא תהיה הסכמה על הכל, אבל לפחות תהיה הבנה על מה מדובר".



ובתוך כך, מבקר המדינה לשעבר, אליעזר גולדברג, מתח אתמול בכנס שדרות ביקורת על מחליפו, לינדנשטראוס. גולדברג אמר כי "מבקר המדינה לא צריך לחפש סקופים. אין לו תחרות עם העיתונאי, ועליו לנהוג באיפוק טרם הפרסום, תוך מתן הזכויות למבוקר". מאז שנכנס לינדנשטראוס לתפקידו לפני ארבעה חודשים, הוא מרבה להתראיין, ומשרדו מגלה יותר פתיחות כלפי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully