וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לוחצים, המפלגות זקוקות לאשראי - ועדת הכספים נוטה להעלות את עמלות ההפצה לבנקים

צבי זרחיה

23.11.2005 / 22:38

יו"ר ועדת הכספים ח"כ יעקב ליצמן מגבש הצעת פשרה, שתגדיל את גובה העמלות שישולמו לבנקים; מרבית חברי הכנסת מהליכוד בוועדה מתנגדים לעמלות שקבע שר האוצר אולמרט



בצל הבחירות והזדקקותן של המפלגות לאשראי מהבנקים למימון מערכת הבחירות, תכונס ביום שני ועדת הכספים לקביעת גובה עמלות ההפצה שהבנקים יוכלו לגבות מקרנות הנאמנות בגין שיווק הקרנות בסניפיהם. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), גיבש פשרה שתאפשר לבנקים לגבות עמלות גבוהות יותר מאלה שהוצעו על ידי משרד האוצר.



בסוף אוגוסט הציע האוצר לוועדת הכספים לקבוע את עמלות ההפצה כך: 2.5% לקרנות שקליות, 4% לקרנות אג"ח ו-8% לקרנות מנייתיות. התקנות לאישור גביית העמלות החל מה-1 באפריל 2006 מונחות זה שלושה חודשים בוועדת הכספים, והן לא אושרו עד כה בשל היעדר רוב בעדן בוועדה. באחרונה הפעילו הבנקים לחצים על חברי הכנסת לאשר להם לגבות עמלות הפצה גבוהות מאלה שהוצעו על ידי שר האוצר אהוד אולמרט.



מרבית ח"כי הליכוד בוועדה, שאמורים לספק לאולמרט את הרוב בוועדה לאישור הצעותיו, הביעו את התנגדותם ותבעו ללכת לקראת הבנקים ולהעלות את העמלות. חלק מהח"כים טענו כי במהלך הדיונים שקיימה ועדת הכספים ביולי 2005 בחוק להנהגת רפורמה בבנקאות ובשוק ההון לפי המלצות ועדת בכר נרמז להם ששיעור עמלות ההפצה שיוכלו לגבות הבנקים יהיה גבוה מזה שהוצע לוועדה בסופו של דבר. אולמרט הכריז באחרונה כי לא יתפשר, ויסרב להעלות את גובה העמלות, אך הדבר עדיין לא שיכנע את ח"כי הליכוד בוועדה לתמוך בהצעתו.



עקב כך, החל יו"ר הוועדה ליצמן באחרונה לנסות ולתווך בין משרד האוצר, הבנקים, חברי הכנסת וגופים אחרים בניסיון לגבש פשרה. ליצמן מודה כי "עסקת החבילה" שהוא מגבש תאפשר לבנקים לגבות עמלות גבוהות יותר מאלה שהוצעו על ידי האוצר. "אני אגיש למשרד האוצר הצעה מוסכמת על חברי הכנסת, ואם האוצר לא יקבל אותה זו תהיה בעיה שלו", אמר ליצמן.



ליצמן סירב לדחות את מועד הדיון בעניין. הוא הודיע כי החליט להעלות את הנושא להצבעה בוועדה למרות הבחירות הקרובות והתפזרות הכנסת, והעובדה שהמפלגות - למעט שינוי - זקוקות לאשראי מהבנקים. "קביעת עמלות ההפצה לא שייכת ישירות לבחירות או למפלגות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully