וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דז'ה וו בחלל: ההכנסות זינקו ב-85%, אולם הוצאות המימון שוב שלחו אותה להפסד - הפעם של 13 מיליון שקל

אסף רותם

23.11.2005 / 22:44

ההכנסות הסתכמו ב-116 מיליון שקל; הוצאות המימון הגיעו כמעט ל-70 מיליון שקל; תרחיש דומה קרה ברבעון הקודם



דז'ה וו בחלל תקשורת. ברבעון הקודם, למרות תוצאות מצוינות, הוצאות מימון חריגות במיוחד שלחו את החברה להפסד של 5.7 מיליון שקל. גם ברבעון השלישי, הוצאות מימון של כמעט 70 מיליון שקל החריבו זינוק של 85% בהכנסות והביאו את החברה להפסד של 13.2 מיליון שקל בשורה התחתונה, מול רווח של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה סבלה מעליית הריבית על חובותיה הגדולים לבנקים, כמו גם מהעובדה שהיא עובדת בדולרים - כל נכסיה מוערכים לפי שער הדולר, אך היא מדווחת על תוצאותיה בשקלים.



חלל שוב הראתה שיפור בביצועיה לכל אורך הדו"חות: ההכנסות זינקו ב-85% והסתכמו ב-116 מיליון שקל - זינוק של 60% גם בהשוואה לרבעון הקודם. שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי זינקו ל-56% ו-46% בהתאמה, לעומת שיעורי רווחיות של 44% ו-22%, גם הם בהתאמה. הרווח התפעולי הסתכם ב-53 מיליון שקל.



מה בין הרווח התפעולי המצוין ושורת רווח נקי מפוארת? הוצאות מימון אדירות של 69.7 מיליון שקל, בעוד ברבעון המקביל הסתכמו אלה ב-10 מיליון שקל. סמנכ"ל הכספים, איציק שניברג, אמר עם פרסום הדו"ח הקודם, כי מבחינה כלכלית אין לגידור השפעה, וכי אין בכוונת החברה להשקיע כמה מאות אלפי דולרים למען גינדור הדו"חות בנתונים שאינם כלכליים. בחלל גם אישרו אז כי הם שוקלים מעבר לדיווח דולרי, בכפוף לאישור הבורסה.



אולם בהיעדר גידור, פיחות שער החליפין ברבעון השלישי, שהיה הגורם המשמעותי גם ברבעון הקודם, נותר אלמנט משפיע. בנוסף, להוצאות המימון תרמה עליית הריבית, שכן לחלל התחייבויות פיננסיות כבדות לאור רכישת עמוס 3 שחתמה בספטמבר: חובותיה של החברה ללאומי והפועלים, העומדים על קצת פחות מ-80 מיליון דולר; תשלומי ריבית על האג"ח שהנפיקה למימון הרכישה; חלל שילמה ברבעון גם ריבית והפרשי שער חליפין על שנה שלמה, הנוגעים למה שהיה אשראי ספקים מהתעשייה האווירית. אשראי זה הומר לחוב שמסתכם לכ-30 מיליון דולר, במסגרת רכישת עמוס 3.



תזרים המזומנים היה שלילי והגיע לכדי 8.7 מיליון שקל.



חלל תקשורת משכירה מקטעי חלל על עמוס 2 לחברות תקשורת בארץ ובאירופה ולמדינות עצמן, בהן ישראל. חברת YES היא הלקוח העיקרי של חלל. באפריל 2004 החלה החברה להפעיל את הלוויין שבבעלותה, עמוס 2, ועיקר ההכנסות מאז הן על החכרת מקטעי החלל. במגזר זה טמון הכסף הגדול, והוא הולך וגדל מרבעון לרבעון. לוויין עמוס 3 צפוי להחליף את אחיו הבכור ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully