וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל התמ"ס לשעבר: מיזוג הכבלים חייב להוריד התעריפים

הארץ

1.7.2001 / 7:46

ראובן חורש, בחוות דעת שהוגשה לממונה על ההגבלים העסקיים, אינו מתנגד למיזוג אך מזהיר כי ייצור קניין יחיד בתחום רכישת התוכן

מאת הדר חורש

על הגורמים המסדירים את ענף התקשורת לבחון את החיסכון לחברות הכבלים כתוצאה מהמיזוג, ולדאוג להורדת תעריפי השימוש - כך טוען מנכ"ל משרד התמ"ס לשעבר, ראובן חורש, בחוות דעת שהוגשה לממונה על ההגבלים העסקיים. חוות הדעת נמסרה על פי בקשת המועצה לצרכנות, וחורש הכין אותה ללא תמורה.

חורש אינו מתנגד למיזוג חברות הכבלים בתחומי התשתית או התוכן, אך מצביע על שורת בעיות במיזוג. בין היתר, מזהיר חורש כי מיזוג חברות הכבלים ייצור מונופסון (קניין יחיד) בתחום רכישת התוכן, יפגע ביציבותם הכלכלית של גופים המספקים תוכן, ויגרום לדלדול היצע התכנים הטלוויזיוניים לצרכן באמצעות גופים מתחרים.

חורש כולל בחוות הדעת שלו תחזית קשה, שלפיה כוחה הגדול של חברת הכבלים הממוזגת יחליש את המתחרים בענף, ובשלב מאוחר יותר יאפשר לה המיזוג להגדיל את רווחיה באמצעות הורדת רמת השירות, ופגיעה בצרכן.

חורש גורס כי לא ניתן ליישם את ההצעה להחליף את המיזוג בתחום התוכן בהסדר כובל.

תכליתו של ההסדר הכובל היא מתן סמכויות לגורמים המסדירים את השוק לפקח על פעילות הכבלים בתחום התוכן. "ניסיון של הרגולטור לפקח על התוכן יקנה לו מעמד של צנזור, תפקיד אשר חלף ומן הראוי היה שיחלוף".

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, צפוי למסור עד סוף השנה את חוות דעתו בעניין המיזוג. שטרום יאשר כנראה את המיזוג בתחום התשתית, באמצעות חברה משותפת שתוקם. מיזוג פעילות השידורים יידון בנפרד.

נטייתו של הממונה על ההגבלים היא לאשר את המיזוג תחת מגבלות שונות, כגון מבנה בעלות בחברות שיקטין את השפעת העיתונים על החברה הממוזגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully