וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לשעבר של בוסטון סיינטיפיק ישראל תובע מהחברה כ-600 אלף שקל

עינב בן יהודה

24.11.2005 / 7:58

דוד בן עמי טען בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שהבטחות שניתנו לו לא קוימו



דוד בן עמי, לשעבר מנכ"ל בוסטון סיינטיפיק ישראל, הגיש באחרונה תביעה כ-604 אלף שקל מהחברה. התובע, באמצעות עו"ד קלייה קליין ממשרד פרל כהן צדק לצר, טען בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שהבטחות שניתנו לו לא קוימו.



בן עמי החל לעבוד בנציגות הישראלית של חברת הציוד הרפואי האמריקאית ביוני 2003 כמנהל שיווק ופיתוח עסקי. במארס 2004 קודם לתפקיד המנכ"ל, אותו מילא עד להתפטרותו באפריל 2005.



לדבריו, לאחר שקיבל את המינוי לתפקיד, במשך קרוב לשנה, נמנעה החברה מלעגן את תנאי העסקתו בחוזה. בן עמי טוען בתביעה כי החברה העבירה לו טיוטות של הסכם העסקה שכללו תנאים אחרים מאלה שהובטחו לו - הפחותים מתנאיו בתפקיד הקודם, מהתנאים מהם נהנה קודמו בתפקיד ומהתנאים של בעלי תפקידים בכירים מקבילים בחברות אחרות.



בתביעה נטען כי בן עמי לא הסכים לחתום על החוזה ופנה לממונים עליו ולמחלקת משאבי האנוש בחברה העולמית. לאחר כמה חודשים הודיעה לתובע מנהלת משאבי האנוש של החברה עולמית כי היא מעלה את שכר הבסיס שלו ל-579 אלף שקל לשנה, וכי הוא יהיה זכאי לתוספת של 35% על סמך הישגיו, כלומר, לשכר כולל של כ-782 אלף שקל לשנה. בן עמי ענה לה כי הוא מודה על ההעלאה אבל רוצה לפתור את שאר הסוגיות הבעייתיות. לטענתו, פנה כמה פעמים נוספות לבכירים בחברה ולאחר שפניות אלה לא נענו הודיע על התפטרותו.



לאחר סיום עבודתו פנה בן עמי לחברה וביקש להסדיר את זכויותיו. בתביעה נטען כי בסוף יוני השנה קיבל מכתב מהחברה שבה נאמר לו כי תנאי ההעסקה היו ברורים לו לאורך כל הדרך. באותה תקופה הסכימה החברה לשלם לו 100 אלף שקל בתמורה לחתימה על הסכם סיום יחסי עבודה, שבו הוא מתחייב לוותר על תביעות נגדה.



כעת דורש בן עמי כי החברה תשלם לו הפרשי שכר בעבור תקופת עבודתו. לטענתו, הובטח לו שכר כולל של 782 אלף שקל לשנה; תמורת תקופת עבודתו היה אמור להשתכר 391 אלף שקל אבל קיבל בפועל 249.8 אלף שקל - ולכן הוא תובע את ההפרש על סך 141 אלף שקל. בנוסף תובע בן עמי תשלום בעבור הפרשי זכויות סוציאליות והשלמת הפרשות לקרן השתלמות. כמו כן הוא טוען כי התפטרותו היא בגדר דין מפוטר. לכן, לדבריו, על החברה לשלם לו פיצויי פיטורים בסך 45 אלף שקל, והוא זכאי ל-90 ימי הודעה מראש. כמו כן טוען בן עמי כי המו"מ עמו על חוזה העסקתו החדש נעשה שלא בתום לב, ומשום כך הוא זכאי לפיצויים בסך 300 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully