וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים התחזקה השבוע ב-9.5%

עומר שרביט

24.11.2005 / 17:43

המעו"ף הוסיף כ-3% בשבוע. סולבר צנחה בכ-15% בתגובה לדו"ח מאכזב נוסף, לאומי ואל על השילו כ-2% כל אחת

החשש מה"חברתיות" של עמיר פרץ התפוגג מעט השבוע, והמדדים תיקנו את המגמה הדכאונית של השבוע הקודם, בעליה של כמעט 3% במעו"ף ובתל אביב 100. השוק הפנים את הקדמת הבחירות, ואפילו ההסלמה בצפון לא העיבה יותר מדי על המגמה הכללית. עונת הדו"חות בעיצומה ונראה כי הנהנים העיקריים ממשיכים להיות הבנקים, שהפגינו השבוע עצמה רבה - מניית הפועלים התחזקה ב-9.5% על רקע דו"ח חזק לרבעון כאשר מדד הבנקים הכללי התחזק ב-6%.

יום המסחר שחתם את השבוע נפתח בפקיעת אופציות המעו"ף לנובמבר על רקע ירידה קלה של 0.2% במעו"ף לגובה של 765.3 נקודות. המחזור בפקיעה עמד על קרוב למיליארד שקל.

בהמשך היום, נסחרו המדדים המובילים בעליות שערים קלות של עד 0.1%, לאחר שאתמול חתמו בעליות חדות, בעיקר על רקע דו"חות מצוינים של בנק הפועלים. בסיכום יום המסחר, מדד המעו"ף עלה ב-0.1% ל-767 נקודות, מדד תל אביב 100 נותר על קו המשווה - 774 נקודות - עם נטיה לירידה קלה. מחזור המסחר בנטרול הפקיעה הסתכם בכ-750 מיליון שקל.

מניית הפועלים, שזינקה אתמול ב-4.4% בתגובה לדו"חות מצוינים, סחפה אחריה את הבורסה כולה, והתחזקה ב-2%.

מניות לאומי, עלו ב-1.9%. ביום רביעי הקרוב, יפרסם הבנק את תוצאותיו. דיסקונט ומזרחי נסחרו בעליות של 1.9% ו-1.1% בהתאמה. זרם הדו"חות הכספיים בבורסה המקומית נמשך גם היום. הראשונה לדווח הבוקר היתה חברת התעופה אל על, שדילגה בקלילות על בעיית הגאות בזירת האנרגיה ועליית מחירי הדלק בעקבותיה, ודיווחה על רווח נקי של 52 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - עליה של 10% לעומת הרבעון המקביל. חברת התעופה שבשליטת משפחת בורוביץ' הרוויחה מתחילת השנה מעט יותר מאשר ברבעון השלישי - 63 מיליון שקל. מניות אל על סיימו בירידה של 1.9%, לאחר פתיחה חיובית של כחצי אחוז.

דלק נדל"ן דיווחה הבוקר על רבעון חזק. הכנסות החברה נותרו כמעט ללא שינוי והסתכמו ב-185 מיליון שקל - בעיקר הודות לרווח של 69 מיליון שקל כתוצאה ממכירת נכסים באנגליה. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-40 מיליון שקל לעומת 25 מיליון שקל ברבעון המקביל. קבוצת דלק, שבשליטתו של איש העסקים יצחק תשובה, פתחה את הבוקר באדישות לתוצאות חברת הקבוצה, עברה מאוחר יותר לירידה של 0.6% וסיימה בעלייה של 1.5% לאחר שדיווחה על עסקת ענק, שבמסגרתה קנתה החברה 16 בתי מלון באנגליה ב-3.3 מיליארד שקל.

אלקטרה נדל"ן קפצה ב-2.7% לאחר שהודיעה על רכישת 45% מבניין משרדים בקונטיקט בשווי של 242 מיליון שקל. מניית ה"חלום ושברו" - סולבר - עברה רבעון קשה נוסף עם הפסד של כ-19 מיליון שקל. המניה צנחה ב-15% בתגובה. החברה לישראל נסוגה בכחצי אחוז על אף שראש הממשלה, אריאל שרון, הורה היום על האצת הפרטת בז"ן, שבה מחזיקה החברה ב-26%, על רקע תוצאות השיא שהציגה אתמול והתחזית השנתית לרווח שיא של כ-1.5 מיליארד שקל.

חברת הברוקרים אקלסנלס הרוויחה מתחילת השנה 34 מיליון שקל, מהם 11 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. מניית החברה שהשליטה בה עוברת להפניקס, איבדה היום כ-2% אולם הוסיפה 4% בסיכום שבועי.

השוק הסולידי מסכם שבוע חיובי, שבו השחר הארוך ביותר הוסיף 1.2% ותשואתו ירדה ל-6.3%. מגמה דומה נרשמה בגלילים, שתשואת הארוך מביניהם ירדה ל-3.8% ומחירו עלה ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully