וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש נכסים באנגליה סידרה לדלק נדל"ן רווח נקי של 40 מיליון שקל ברבעון השלישי

טל לוי

24.11.2005 / 9:24

הכנסות החברה מכל מגזרי הפעילות קטנו ברבעון הנוכחי אולם מימוש של 9 נכסים באנגליה אפשר לחברה לרשום הכנסה חד פעמית של 69 מיליון שקל - שהקפיצה את שורת ההכנסות ואת הרווח הנקי



זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק - דלק נדל"ן - מדווחת היום כי הכנסותיה עלו ברבעון ה-3 של 2005 ב-1.5% והסתכמו ב-185 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווחת דלק נדל"ן על רווח נקי של 40 מיליון שקל לעמת 25 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בסיכום שנתי התמונה משתנה, שכן ההכנסות של החברה ב-9 החודשים הראשונים של השנה צמחו ב-32% ל-526 מיליון שקל - בעיקר הודות לצמיחה חדה בהכנסות ממכירת דירות וכן הכפלת ההכנסות כתוצאה מאחזקה בחברות כלולות (בעיקר בלרון). סעיף נוסף שתרם משמעותית להכנסות מאז תחילת 2005 הוא סעיף ה"הכנסות אחרות", שנבעו ממימוש (כלומר מכירה) של נכסים שונים של החברה. בסך הכל הרוויחה החברה 78 מיליון שקל מתחילת השנה לעומת 59 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



פעילותה של דלק נדל"ן נחלקת לשניים: הראשונה והעיקרית, פעילות בחו"ל המתבצעת באמצעות דלק בלרון שפרסמה את דו"חותיה אתמול והשנייה, בניית דירות בישראל באמצעות דנקנר השקעות. אי לכך, הדו"חות של דלק בלרון, משקפים במידה רבה גם את ביצועי דלק נדל"ן.



בחינת תמהיל ההכנסות ברבעון השלישי מעלה כי ההכנסות מהשכרה פחתו ב-13% וכי ההכנסות ממכירת דירות נחתכו לחצי בלבד. גם ההכנסות ממכירת שטחי מסחר ומשרדים שהניבו לחברה הכנסה של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל נעלמו כלא היו. מה שהציל את שורת ההכנסות הוא רווח חד פעמי של 69 מיליון שקל שנרשם כתוצאה ממכירת 9 נכסים באנגליה.



בתחום העלויות, קיצצה החברה בחצי את עלויות ההכנסה ממכירת דירות ומחקה את עלויות ההכנסות ממכירת שטחי מסחר ומשרדים (שכאמור מכירתם הופסקה). אי לכך, מציגה דלק נדל"ן רווח לפני מס של 52.8 מיליון שקל ורווח נקי של 40 מיליון שקל.



מכירת הנכסים באנגליה, השפיעה רבות גם על קופת המזומנים של החברה שמכילה כמעט 700 מיליון שקל, לעומת 268 מיליון שקל בלבד בתחילת השנה.



דלק נדל"ן נשלטת (80%) בידי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ומנוהלת בידי איליק רוז'נסקי ושווי השוק שלה עומד על 1.9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully