וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברייטקוב גייסה 16.2 מיליון דולר

גליה ימיני

24.11.2005 / 9:41

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות מדיה לארוז תוכן עבור הרשת ולמכור אותו ישירות לצרכנים בבית על ידי רכישת מנוי או הורדה מהרשת; בנוסף, הודיעה כי זכתה בחוזה הפצה עם אמריקה אונליין



עוד הצלחה ליזם האינטרנט יוסי ורדי: הסטארט-אפ האמריקני ברייטקוב (Brightcove), שוורדי הוא בעל מניות בו, גייס השבוע 16.2 מיליון דולר מהשמות הגדולים והחמים בעולם האינטרנט - אמריקה אונליין (AOL) מקבוצת טיים וורנר,.IAC-InteractiveCorp ותאגיד הרסט (Hearst).



ברייטקוב פועלת בתחום שידורי הטלוויזיה באינטרנט. היא פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות מדיה לארוז את התוכן שלהן עבור הרשת ולמכור אותו ישירות לצרכנים בבית, הן על ידי רכישת מנוי והן על ידי הורדה מהרשת.



הסטארט-אפ הוקם לפני כשנתיים על ידי ג'רמי אולייר, מי שהיה הטכנולוג הראשי בחברת מאקרומדיה שפיתחה את טכנולוגיית הפלאש לצפייה בשידורי וידאו על גבי האינטרנט. בסיבוב גיוס ההון הראשון של ברייטקוב ב-2004, השתתף גם יוסי ורדי, שמחזיק בבעלותו כיום כמה אחוזים בודדים בחברה. ורדי היה מבין מקימי הסטארט-אפ הישראלי מיראביליס שפיתח את תוכנת המסרים המיידים ICQ, שנמכרה ביוני 98' לתאגיד אמריקה אונליין תמורת 407 מיליון דולר.



מאז מכירת מיראביליס, ורדי הוא משקיע אינטרנט אקטיווי מאוד, והוא מושקע בכ-25 חברות אינטרנט, ישראליות ואמריקניות. הוא המשיך להשקיע גם בתקופת התפוצצות הבועה, ובין השאר הוא מושקע בהצלחות כמו גורונט, בעלת מנוע החיפוש Answers.com, ובחברת סקופוס הנמצאת בדרכה להנפקת ענק בנאסדאק.



ורדי הוא מאמין גדול בכל נושא טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט, והוא נכנס כעת ליוזמה אמריקנית חדשה תחת השם הזמני גלובאל וידאו לאספקת ערוצי וידאו פרטיים על גבי רשת האינטרנט.



ברייטקוב הודיעה גם כי זכתה בחוזה הפצה עם אמריקה אונליין; לפי ההסכם, יצרני תוכן המעוניינים להפיץ את התוכן שלהם ברשת באמצעות הטכנולוגיה של ברייטקוב יקבלו אופציה להפיץ את השידורים שלהם דרך אמריקה אונליין. בכך יוכלו להגיע למיליוני צופים פוטנציאליים.



זו הפעם השלישית שחברה בה משקיע יוסי ורדי מגיעה לחוזים עסקיים עם אמריקה אונליין. אחרי מיראביליס, אמריקה אונליין גם אימצה טכנולוגיה לאיתור תקלות במחשבים אישיים של חברת Gteko, וכעת היא משקיעה בטכנולוגיה של ברייטקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully