וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות במדדים על רקע העלייה בבטחון הצרכנים בארה"ב; סמסונג הקוריאנית עלתה ב-3.4%

מיכל רמתי

24.11.2005 / 10:20

יצרניות האלקטרוניקה הובילו את העליות על רקע תחזיות משופרות לעונת החגים הנוכחית בארה"ב שהחלה רשמית היום; סיאול עלתה ב-0.8%



עליות נרשמו היום במרבית המדדים באסיה על רקע עלייה בבטחון הצרכנים בארה"ב אמש. מניות יצרניות האלקטרוניקה הובילו את העליות על רקע העלאת התחזיות למכירות עונת החגים. טוקיו עלתה ב-0.2% - יום שישי ברצף של עליות, כלומר העלייה הרציפה הארוכה ביותר זה 5 חודשים. הונג קונג עולה ב-0.2%; סיאול עלתה ב-0.8%.



העודף במאזן הסחר של יפאן הצטמצם באוקטובר, על רקע הביקוש הגובר למיכון תעשייתי ומוצרי אלקטרוניקה מיובאים. כך לפי נתוני משרד המסחר היפאני שפורסמו היום. העודף במאזן הסחר של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הצטמצם ב-29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-822.1 מיליארד ין (6.9 מיליארד דולר). היבוא למדינה גדל ב-18%, בין היתר בשל עליית מחירי האנרגיה, ל-5.09 טריליון ין. היצוא גדל ב-8% ל-5.91 טריליון ין, כשבראשו עומד היצוא לסין.



חברות תעשייה וספקיות שירותים נאלצות לייבא יותר ויותר ציוד, על מנת לעמוד בביקוש המוגבר למוצריהן. עם זאת, ייתכן כי הירידה בערך הין מול הדולר, עשויה לעודד את היצוא בחודשים הקרובים. גורמים אלה צפויים לסייע לצמיחה הכלכלית ביפאן.



בטחון הצרכנים בכלכלת ארה"ב הולך ומתגבר לקראת עונת החגים הנוכחית, כך עולה ממספר סקרים והערכות אשר פורסמו בימים האחרונים. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שפורסם אתמול עלה לרמה של 81.6 נקודות בחודש נובמבר, לעומת רמה של 74.2 נקודות בחודש אוקטובר ולעומת קריאה ראשונית של 79.9 נקודות שנרשמה בתחילת נובמבר.



מצושיטה אלקטריק היפאנית, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם, עלתה ב-3.3%; LG אלקטרוניקס הדרום קוריאנית עלתה ב-2.8%; סמסונג הקוריאנית עלתה ב-3.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully