וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית EMI עלתה אתמול באירופה ב-10% על רקע ספקולציות כי היא מועמדת לרכישה

רויטרס

24.11.2005 / 10:20

ההערכות הן כי אם יש אמת בספקולציות אלו, המועמדת המובילה לרכישה היא וורנר מיוזיק שבשליטת אדגר ברונפמן הבן; נפח המסחר במניות EMI היה גבוה פי 4 מהרגיל



מניות חברת התקליטים EMI (סימול EMI.L) רשמו אתמול עלייה של 10% עקב ספקולציות על רכישתה האפשרית על ידי אחת ממתחרותיה או קבוצת משקיעים. EMI, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, נסגרה אתמול במחיר 242 פני למניה בלונדון - מחיר נמוך בהרבה ממחיר הרכישה המוערך בשוק, העומד על 300 פני, וממחיר השיא השנתי של המניה - 281 פני - שנרשם בפברואר.



EMI נסחרת עתה לפי שווי של 1.9 מיליארד ליש"ט (3.27 מיליארד דולר). המסחר במניות EMI אתמול היה גדול מהרגיל: 44.5 מיליון מניות החליפו ידיים - יותר מפי 4 מנפח המסחר היומי בהן, כשמספרן נמוך מ-10 מיליון מניות.



EMI, חברת התקליטים המפיצה בין היתר את רובי וויליאמס, קולדפליי וקייט בוש, לא מסרה תגובה על ההערכות. ברוקרים אמרו כי לא סביר שיוניברסל מיוזיק, חברת התקליטים הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות ויוונדי הצרפתית (סימול EAUG.PA), תנסה לרכוש את EMI. זאת, מכיוון שמיזוג שכזה עשוי ליצור חברה בעלת נתח שוק גדול מדי ולהעלות בעיות רגולטוריות. לדעת אותם ברוקרים, מיזוג עם וורנר מיוזיק (סימול WMG) - שבשליטת אדגר ברונפמן הבן - הגיוני יותר. וורנר, המשווקת בין השאר את מדונה וגרין דיי, היא הקטנה שבין 4 ענקיות המוסיקה בעולם.



הערכה נוספת בשוק היא שקבוצת משקיעים פרטיים עשויה לנסות לבצע רכישה ממונפת (LBO) של EMI, כפי שעשה אדגר ברונפמן עת רכש את וורנר מיוזיק מטיים וורנר ב-2.6 מיליארד דולר, יחד עם קבוצת משקיעים פרטיים שכללה את חברות תומס ה. לי פרטנרס, פרובידנס אקוויטי פרטנרס וביין קפיטל.



תעשיית המוסיקה העולמית נשלטת על ידי 4 חברות ענק: יוניברסל מיוזיק, סוני BMG (תוצר המיזוג בין חטיבת המוסיקה של סוני היפאנית לזו של ברטלסמן הגרמנית), EMI ו-וורנר מיוזיק. למרות מספר החברות המצומצם, בשוק צפו כי ייתכן מיזוג נוסף בין החברות. EMI ו-וורנר מיוזיק כבר ניסו בעבר אפשרות של מיזוג, בשנת 2003, כשוורנר עוד היתה תחת גגה של טיים וורנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully