וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תגייס 100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

שלומי גולובינסקי

24.11.2005 / 11:58

הגיוס יתבצע בדרך של איגוח תזרימי מזומנים שמגיעים לעירייה מעשרות חניונים הנמצאים בבעלותה

עיריית תל אביב צפויה לצאת בקרוב לגיוס של כ-100 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח ממשקיעים מוסדיים, כך נודע ל-TheMarker. החתם שילווה את ההנפקה הוא פועלים אי.בי.אי. הגיוס יתבצע בדרך של איגוח תזרימי מזומנים שמגיעים לעייריה מעשרות חניונים הנמצאים בבעלותה. לעיריית ת"א כיום כ-100 חניונים, אולם לא כולם ישתתפו בהנפקה.

העירייה כבר פנתה לחברת דירוג האשראי מעלות על מנת שתדרג את הגיוס הצפוי, וההערכות הן כי הוא יזכה לדירוג גבוה יחסית של AA. הדירוג יתבצע באמצעות חברה מיוחדת (SPC) שכבר הוקמה שתקלוט את כספי ההנפקה, ותתחייב להשקיע אותם במספר פרויקטים שלהם מכנה משותף אחד: פיתוח התחבורה והתנועה בעיר. במסגרת זו, מתכננת עיריית ת"א לצאת במספר פרויקטים גדולים, ובהם שידרוג חניון היכל התרבות-הבימה מחניון שטוח המכיל כ-400 מקומות חניה, לחניון רב קומתי ומתקדם, שבו יוכלו לחנות במקביל עד 1,500 כלי רכב.

במקביל מקדמת העירייה בניית חניון נוסף בשם "קצה השדרה" שיבנה בקצה המערבי של שדרות רוטשילד, בסמוך למגדל אפריקה-ישראל ומגדל משרדים נוסף אותו מתכננת להקים חברת חבס.

בסך הכל מתכננת עיריית תל אביב לגייס בעתיד עד מיליארד שקל באמצעות שורה של הנפקות אג"ח, המיועדות כולם להשקעה בפיתוח העיר. ההערכה היא כי בשלב הראשון יונפקו אג"ח למשקיעים מוסדיים בלבד, ובשלב השני מתכננת העירייה לצאת להנפקות אג"ח שירשמו למסחר בבורסה, כלומר על בסיס תשקיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully