וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות ייצור ה-Xbox 360 של מיקרוסופט גבוהה ב-49% מהמחיר לצרכן; בעיות טכניות התגלו במכשירים אחדים

מיכל רמתי

24.11.2005 / 12:08

מיקרוסופט משווקת את ה-Xbox החדשה במחיר של 399 דולר, לעומת עלות ייצור של 552 דולר ליחידה, לפי חברת המחקר iSuppli; מספר גיימרים מדווחים על תקלות בקונסולות החדשות



חברת מיקרוסופט, שהחלה לשווק השבוע את קונסולת המשחק Xbox 360, תמחרה אותה במחיר הפסד, על מנת להגביר את הביקוש למכשיר ולנסות לאיים על נתח השוק של סוני המתחרה. עלות הרכיבים והייצור של קונסולת Xbox 360 בודדת למיקרוסופט, היא 552 דולר, בעוד שהמחיר לצרכן עומד על 399 דולר. מדובר בעלות הגבוהה ב-40% מהמחיר הקמעוני של המכשיר, לפי חברת המחקר iSupply.



מיקרוסופט שואפת למכור כ-5.5 מיליון יחידות Xbox 360 עד סוף יוני, ו-3 מיליון יחידות תוך 3 חודשים מרגע ההשקה. מיקרוסופט תהנה ממועד השקה טוב בארה"ב: ממש לפני תחילת קניות החגים ולפני השקת הדגמים החדשים של קונסולות המשחק המתחרות של סוני ושל נינטנדו, שצפויות להגיע לחנויות רק ב-2006.



החישוב נערך על ידי אנליסטים ב-iSupply, שבחנו את הקונסולה החדשה וסיכמו את עלות הרכיבים. מעבד של IBM, למשל, עולה 106 דולר - כ-20.2% מעלות המכשיר כולו. שבבים נוספים שכוללת הקונסולה הם כרטיס הזיכרון של סמסונג אלקטרוניקס, שעלותו 65 דולר, שבב הבקרה שעלותו 12 דולר והמעבד הגרפי של ATI - הרכיב היקר ביותר במערכת - במחיר 141 דולר. אלה בלבד מביאים לעלות של340 דולר. חלקים נוספים, כמו קישור אלחוטי לאינטרנט, כונן DVD, ספק כוח, כבלים, אריזה ומדריך למשתמש - מעלים את הסכום ליותר מ-552 דולר.



מי שחושב שמיקרוסופט החלה לחלק מתנות לציבור, שיחשוב שנית. לחברה בהחלט יש מניעים משלה להנמכת המחיר לצרכנים: הרווחים הגדולים מקונסולות המשחק, מגיעים בעיקר מתעשיית המשחקים שנוצרת סביבן. יצרניות הקונסולות לרוב מייצרות ומשווקות משחקים משל עצמן עבור המכשירים שלהן, וכן מקבלות תמלוגים על מכירת משחקים של חברה אחרת עבור הקונסולות שלהן. יש לציין כי בגירסה הראשונה של ה-Xbox, אסטרטגיה זו לא נחלה הצלחה מרובה ומיקרוסופט רשמה הפסד בתחום הקונסולות. עם זאת, יו"ר מיקרוסופט ביל גייטס, צופה כי ה-360 דווקא תגיע לרווחיות - בשלב כלשהו.



"בפעם הקודמת ששיווקנו את ה-Xbox היינו השחקנים החדשים על המגרש, הגענו מאוחר", אמר גייטס שלשום לסוכנות הידיעות בלומברג. "כולם מסכימים שקונסולת המשחק של מיקרוסופט טובה בהרבה מאשר זו של מתחרותיה, והפעם אנחנו משיקים את הגרסה החדשה ראשונים". גייטס הוסיף על ייצור קונסולות המשחק Xbox: "אנחנו מייצרים את הקונסולות הכי מהר שאפשר, וצופים שהביקוש יעלה על ההיצע בתקופה הקרובה".



אך בינתיים, יש גם דיווחים על בעיות: אתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום על מספר תלונות של גיימרים שצבאו על החנויות ביום שני, על מנת להיות הראשונים לקנות את קונסולות המשחק. לדאבונם של אחדים, הקונסולה נתקעת או נופלת במהלך המשחק, ונדרש אתחול של המערכת כדי להמשיך לשחק. דובר מיקרוסופט אמר ל"ג'ורנל" כי מדובר במקרים בודדים, המהווים חלק זעיר ממספר היחידות שנמכרו.



מיקרוסופט שואפת לנשל את סוני ממקומה כיצרנית קונסולת המשחק הפופולרית ביותר בעולם ובארה"ב. סוני, שקונסולת הפלייסטיישן 2 שלה נחלה הצלחה גדולה, צפויה להשיק את פלייסטיישן 3 בתחילת 2006. שוק הקונסולות בארה"ב מוערך בכ-10 מיליארד דולר, ובעולם כולו - ב-28 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully