וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אירוקה תצליח היכן שכשלו מעין ונצ'רס ודורסל? היום המכרז המוסדי לגיוס 60 מיליון שקל

שרון שפורר

24.11.2005 / 12:49

אירוקה מנסה היום את מזלה בפעם השנייה - חצי שנה אחרי שהחליטה לדחות את ההנפקה בשל ירידות נמשכות במניות היתר



האם אירוקה תצליח במקום שבו כשלו השבוע מעיין ודורסל? היום יתקיים המכרז המוסדי של הנפקת רשת המשקפיים וציוד האופטיקה אירוקה. חברת אירוקה החזקות מתכוונת לגייס סכום של 60 מיליון שקל בהנפקת מניות ואיגרות חוב להמרה בבורסה של תל אביב. במסגרת המכרז, מתכוונת החברה להבטיח גיוס של 80% מהסכום. שווי החברה לאחר ההנפקה יעמוד על כ-100 מיליון שקל. קונסורציום חתמים, שיכלול את כלל פיננסים חיתום, פועלים-אי.בי.אי והראל חיתום יוביל את ההנפקה.



לפני חצי שנה, דחתה אירוקה את ההנפקה שתיכננה בבורסה, בהיקף של 50 מיליון שקל, לפי שווי של 80 מיליון שקל לפני ההנפקה. ההחלטה על דחיית ההנפקה התקבלה על רקע המשבר שפקד את מניות היתר בבורסה. מנכ"ל החברה, מייקל וולף, אמר אז, כי אירוקה אינה מוצאת לנכון להיסחף אחר ירידת המחירים הגורפת בשוק המניות, וכי היא מעדיפה להמתין לשעת כושר טובה יותר על מנת לקבל מהמשקיעים את הערך הראוי.



העיתוי של אירוקה עשוי להיות בעייתי גם הפעם. השבוע נכשלו שני מכרזים מוסדיים: האחד של חממת מעיין ונצ'רס שניסתה לגייס 25 מיליון שקל, והשני של חברת דורסל שניסתה לגייס כ-56 מיליון שקל. בקרב החתמים, אמרו השבוע על השוק הראשוני, כי מדובר בשוק "קשה", שמתמודד עם הזעזועים הפוליטיים וההסלמה הבטחונית, ולכן נוצרה בעיה בשני הגיוסים.



אירוקה מתכוונת לנצל את תמורת ההנפקה לצורך האצת הצמיחה של הרשת. זאת, הן על ידי פיתוח הפעילות בשוק הישראלי, והן על ידי הקמת רשת חנויות במדינות אגן הים התיכון במהלך השנים הקרובות. בין היתר, בוחנת אירוקה אפשרויות להקמת חנויות בקפריסין ויוון.



אירוקה החזקות הינה הבעלים של החברות הבנות אירוקה אינטרנשיונל ועינית. אירוקה אינטרנשיונל מפעילה 44 חנויות משקפיים, בהן נמכרות בעיקר משקפי שמש. ההערכות הן כי לרשת נתח שוק של למעלה מ-25% הודות למותגים שהיא משווקת, רובם באופן בלעדי. בין מותגי הרשת, ניתן למנות את ג'ורג'יו ארמני, אמפוריו ארמני, איב סן-לורן, גוצ'י, קררה, רייבאן ואחרים. חברת עינית פעילה במגזר הסיטונאי ומפיצה משקפיים, עדשות מגע וציוד אופטיקה ביותר מ-500 נקודות מכירה בישראל, בעיקר בבתי מרקחת וחנויות דרגסטור.



אירוקה חתמה את תשעת החודשים הראשונים של 2005 עם צמיחה של 21% בהכנסותיה ל-100.3 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה צמח ב-28% ל-9.9 מיליון שקל.



החברה נמצאת בשליטת המנכ"ל, מייקל וולף, המחזיק ב-90% ממניותיה. אחיינו, יעקב וולף, מחזיק ב-10% הנותרים ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully