וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביקושי עתק לנפילה חופשית: סולבר סיימה את הרבעון ברווח גולמי של חצי מיליון ש' על הכנסות של 105 מיליון ש'

נתן שבע

24.11.2005 / 12:53

סולבר היתה אחת ההנפקות החמות של 2004, שזכתה לביקושים אדירים, אבל גם אחת המאכזבות מאז; במהלך השנה האחרונה הפסידה החברה כ-14 מיליון שקל



רק לפני כמעט שנתיים גייסה יצרנית מוצרי הסויה, סולבר שבשליטת קיבוץ חצור, סך של 240 מיליון שקל. ההנפקה זכתה לביקושים האדירים של 1.6 טריליון שקל, דבר שהשאיר את המשקיעים אולי עם שיעור הקצאה נמוך, אבל סביר להניח שאחרי שנתיים הם לא מצטערים על כך. סולבר מסיימת את הרבעון השלישי של השנה עם רוח גולמי של כחצי מיליון שקל והפסד של 19.3 מיליון שקל.



הצרות בתוצאותיה הכספיות מתחילות כבר בשורה הראשונה. הכנסותיה של החברה נפלו ב-32% ל-105 מיליון שקל. החברה מסבירה את ההרעה בירידה בביקוש הכולל בשל שינוי טעמים בקרב הצרכנים, שהקטינו את צריכת הדיאטה העשירה בחלבונים ובגידול בהיצע בשל יצוא חלבוני סויה על ידי יצרנים סינים. תהליכים אלה הביאו לצבירת מלאים בחברות הגדולות בשוק ולקיטון בהיקף המכירות שלהן. החברה מציינת עוד כי למרות הקשיים הנוכחיים שצפויים להימשך מספר חודשים פוטנציאל הצמיחה של החברה לטווח ארוך לא נפגע.



וכאילו שהצרות בשוק לא מספיקות, נפגעה החברה ממשלוח של פולי סויה פגום שהגיע מספק בברזיל, שתרם להוצאה חריגה של 20 מיליון שקל אשר נזקפה לעלות המכירות במהלך הרבעון. החברה עדיין לא קיבלה שיפוי מפוליסת הביטוח. בנוסף תולה הקבוצה את קשייה גם בשל הרצה של שני מפעלים, האחד בסין והאחר באשדוד, דבר שעשוי להשפיע גם במהלך הרבעון האחרון ואולי מעבר לכך, מציינת החברה. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-16.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



למרות התוצאות הקשות, תזרים המזומנים של החברה הניב לה 5.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 82 מיליון שקל. הפסדיה של החברה מתחילת השנה האמירו לסך של 14.3 מיליון שקל, כשמכירותיה של החברה ירדו במהלך התקופה ב-16% ל-375 מיליון שקל. מאז הנפקתה איבדה החברה כ-62% והיא נסחרת לפי שווי של 135 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully