וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב התחרט: האחים אליעזרוב יאלצו להסתדר בכוחות עצמם

ענת רואה

24.11.2005 / 14:02

אחיו של לבייב הגיע לבורסה ליהלומים כדי לבדוק מה נותר בכספת מחברת היהלומים הקורסת של מחותניו; הממצאים לא נשאו חן בעיני לבייב והוא הודיע כי הוא מושך ידו מהכוונה לפרוש חסותו על החברה



איש העסקים לב לבייב, שאמור היה לפרוש את חסותו על חברת היהלומים הקורסת של מחותניו - האחים גדי ודני אליעזרוב, חזר בו מכוונתו ולא יעניק ערבות לנושי החברה. הסיבה הרשמית שנמסרה היא בדיקה שערך אחיו של לבייב, משה לבייב, בה מצא כי כמות הסחורה שנותרה ברשות החברה לאחר הקריסה היא קטנה מכפי שנמסר ללבייב תחילה.



עם זאת, מקורבים מסרו כי סיבה נוספת לנסיגתו של לבייב טמונה בחילוקי דעות בינו לבין מחותניו באשר לשליטה בחברה לאחר הענקת הערבות: לבייב, נטען, ביקש למעשה לקחת תחת חסותו את העסק, אך מחותניו סירבו ולפיכך הוא החליט למשוך ידו מהחברה.



הקשר המשפחתי בין לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, למשפחת אליעזרוב הוא כפול: בתו של לבייב, צביה, נשואה לבנו של גדי אליעזרוב, דוד. בנוסף לכך, בן דודם של האחים אליעזרוב, זלמן אליעזרוב, נשוי לאחותו של לבייב.



לפני כחודשיים וחצי, ימים אחדים לאחר קריסת חברת היהלומים כשהיא מותירה אחריה חובות של עשרות מיליוני דולרים, נחלץ לבייב לעזרת מחותניו. עו"ד יעקב וינרוט מטעמו הגיע במפתיע לדיון שנערך באותה שעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב וביקש למסור הודעה. לפי הודעה זו לבייב יהיה מוכן להעניק ערבות בהיקף של 40% על כלל חובות החברה לנושיה (בעיקר יהלומנים מהבורסה). לבייב התנה את הצעתו בבדיקה שיערוך למלאי היהלומים שברשות החברות וכן לממסרים, ובכך שהדברים יאמתו את הרושם שלו שאלו הם בעלי ערך מסוים.



הצעתו של לבייב, שניתנה ימים אחדים לאחר חגיגת הברית של נכדם המשותף של לבייב וגדי אליעזרוב, נועדה בין היתר להביא להפסקת הליכי החקירה באשר לנסיבות קריסת החברה. זאת, לאחר שזמן קצר קודם לכן פנה המפרק הזמני, רו"ח חן ברדיצ'ב, לביהמ"ש בבקשה להורות על זימונם לחקירה דחופה של כמה מבני משפחת אליעזרוב, כדי שניתן יהיה לברר לאן נעלמו הכספים והיהלומים של החברה. בהמשך טען המפרק הזמני, באמצעות עו"ד חגי אשלגי ממשרד כהן, אשלגי, פישר, בדו"חות שהגיש, כי בדיקות העלו פער בסך 15 מיליון דולר בין היקף היצוא לבין התמורה שהופקדה בבנק. חלק מהסכומים הושבו בהמשך בעקבות פניות לבורסה אך חלק ניכר עודנו חסר.



בעקבות זאת איפשרה השופטת דניה קרת-מאיר ללבייב ונציגיו לערוך את הבדיקות שיאפשרו גיבוש הסדר נושים. במקביל להליכים אלו פתחו מקורבים לאחים אליעזרוב, ובעיקר יהלומנים מהקהילה הבוכרית במתחם הבורסה, בהליכים עצמאיים בהם החתימו את נושי החברה על עצומה היוצאת נגד פעולות החקירה ונגד הלחצים שמפעיל המפרק הזמני על לבייב לשפר את הצעתו. חלק ניכר מנושי החברה חתמו על העצומה ואמרו כי הם מאמינים ביושרם של האחים גדי ודני ומבקשים להפסיק את החקירה ולקבל את הצעתו של לבייב כפי שהיא.



ואולם, תפנית לא צפויה הביאה לשינוי התוכנית: מתברר כי בשבוע שעבר הגיע אחיו של לבייב, משה, למשרדי הבורסה ליהלומים, בכדי לבחון מהי הסחורה המאוכסנת בכספת ושייכת ליהלומנים. עו"ד אשלגי ששיגר לאחר מכן מכתב לעו"ד וינרוט בו הוא מבקש מלבייב לתת הסכמתו לחתום על כתב הערבות לאחר שהבדיקות נסתיימו, נענה עוד באותו היום במכתב שמודיע לו על ביטול העסקה. במכתב זה ששוגר באמצעות עו"ד יצחק פורן נמסר כי לאחר בדיקת סחורות היהלומים ונתונים נוספים הקשורים לממסרים, הגיע לבייב לכדי מסקנה שאלו אינם עומדים בקנה אחד עם ההערכות והמידע שנמסרו לו מלכתחילה. הואיל וכך, נכתב במכתב, לבייב אינו מוכן להיות ערב להסדר הנושים המוצע.



מהמכתב עולה כי לבייב הספיק בינתיים גם להחליף את עו"ד וינרוט בעו"ד פורן. ייתכן והחלפת הייעוץ נעוצה בזעמו של לבייב, לאחר שוינרוט מסר את ההודעה בבית המשפט, על כך ששמו נחשף. לפי הידוע, לאחר הדיון אצל השופטת כעס על כך לבייב ואמר כי לא רצה ששמו יצויין במפורשות בדיון ולא יופיע בפרוטוקול.



בעקבות הודעתו של לבייב על ביטול הענקת הערבות פנה אתמול המפרק הזמני לבית המשפט וביקש לבטל את קביעת המועד לצורך הגשת תביעות חוב מצד הנושים. משמעות משיכת ידו של לבייב מהחברה היא המשך הליכי הפירוק והחקירה המתנהלת. בנוסף, מערערת ההחלטה את הביטחון שהיה לנושים באשר להחזר של חלק ניכר מהחובות כלפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully