וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות נדל"ן חלשה ועלייה בהוצאות המימון מנעו מקמור גידול בשורה התחתונה למרות שיפור במגזרים האחרים

שרון שפורר

24.11.2005 / 14:45

יבואנית ב.מ.וו הציגה רווח של 6 מיליון שקל; ההכנסות זינקו ב-50% ל-195 מיליון שקל; מדובר ברבעון נוסף של גידול במכירות כלי רכב בבולגריה וירידה במשקל המכירות בארץ



הרחבת הפעילות בשלושה מתוך ארבעת תחומי עיסוקה של חברת קמור - הרכב, הצמיגים והספנות - אחראית לגידול בהכנסותיה ברבעון השלישי של השנה, כמו גם בסיכום שלושת הרבעונים החולפים. תחום עיסוקה הרביעי - הנדל"ן - היה היחיד שהפגין חולשה מאז תחילת השנה.



הכנסות החברה, זכיינית ב.מ.וו בישראל, זינקו ברבעון החולף בקרוב ל-50% ל-195 מיליון שקל, והביאו את ההכנסות מתחילת השנה לגובה של 518 מיליון שקל - זינוק של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



הכנסות קמור מעיסוקה העיקרי (80% מהכנסותיה) - מגזר הרכב - הפגינו גידול מרשים של 30% ל-410 מיליון שקל. החברה דיווחה על המשך הגידול במסירות הרכבים בבולגריה, ועל ירידה במשקל ההכנסות ממכירת רכבים בארץ מכלל ההכנסות. 53 מיליון שקל הצטרפו לשורה העליונה ממגזר הצמיגים - גידול של כמעט 60% לעומת התקופה המקבילה. פעילות האוניות הניבה הכנסות של כ-23 מיליון שקל - זינוק של 65% לעומת ינואר-ספטמבר 2004.



הכנסות מגזר הנדל"ן היו היחידות שהפגינו חולשה. הן נחתכו בשיעור לא מבוטל של כ-40% והסתכמו ב-4 מיליון שקל בלבד. קמור לא מכרה בתקופה זו אף לא דירה אחת, והכנסותיה מהמגזר הגיעו רק מדמי שכירות. כחודש לפני תום הרבעון הרביעי, נראה כי המגמה במגזר זה תהיה דומה גם בהשוואת 2005 לשנה שקדמה לה. אז, הסתכמו ההכנסות ב-7.5 מיליון שקל, בהן 6.4 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לבדם.



השורה התחתונה של קמור כללה רווח של 6 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח דומה בתקופה המקבילה אשתקד, וגבוה ב-15% מהרווח ברבעון השני. תשעת החודשים הראשונים נחתמו ברווח של 16 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. אחת הסיבות העיקריות ליציבות ברווחי החברה ברבעון, על אף העלייה המרשימה בהכנסות, היא זינוק של מאות אחוזים בהוצאות המימון של החברה ל-8 מיליון שקל. בתקופה כולה צמחו הוצאות המימון פי 4 ל-23 מיליון שקל. הגידול החד מוסבר בעלייה במצבת ההלוואות של החברה כתוצאה מהנפקת איגרות חוב והלוואות למימון 2 מ-8 האוניות שהיא מחזיקה.



פעילותה השוטפת של קמור עדיין ייצרה לה תזרים מזומנים חיובי ברבעון השלישי - 4.2 מיליון שקל - לעומת תזרים שלילי ברבעון השני של 15 מיליון שקל. מתחילת השנה, עדיין לא הצליחה החברה להציג תזרים חיובי למרות שיפור קל לכ-22 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לתזרים השלילי נעוצה בגידול החד במלאי החברה לעומת ירידה בתקופה המקבילה.



דן ברנר, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל קמור: "אנו מסכמים בסיפוק רבעון נוסף של צמיחה משמעותית שאפיינה את כל מגזרי פעילות החברה. לצד הגידול בהכנסות, גדלה הרווחיות ושיעורה בעיקר במגזר הספנות והרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully