וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מתכוונת לשנות את חוקי הפטנטים על מנת לעמוד במחויבותה לארגון הסחר העולמי

רויטרס

24.11.2005 / 15:00

כך לפי העיתון "צ'יינה דיילי"; סין התחייבה כי תתאים את חוקי ההגנה על קניין רוחני למקובל בעולם המערבי; תיקון החוק צפוי גם לעודד יזמות, לדברי נציב המשרד הממשלתי לקניין רוחני בסין



סין מתכוונת לשנות את חוקי הפטנטים שלה על מנת לעמוד במחויבותה לארגון הסחר העולמי (WTO), לעודד יזמות ולאפשר ביטחון עסקי, זאת לפי דיווחים בתקשורת הסינית. לפי טיאן ליפו, נציב המשרד הממשלתי לקניין רוחני, בעיתון "צ'יינה דיילי", הממשל כבר החל לבחון תיקון לחוק הפטנטים. "אני מקווה שהתיקון יהיה מוכן עד 2008", אמר טיאו לעיתון.



סין הצטרפה לארגון הסחר העולמי ב-2001, והבטיחה לפתוח את שווקיה לעולם ולהילחם בפיראטיות המסחרית שלפי הערכות גורמת לאובדן מכירות של כ-16 מיליארד דולר בחברות מערביות. לדעת מומחים, החוקים בסין כבר עומדים בתקנים הבינלאומיים, אך אכיפתם היא שלוקה בחסר. חברות זרות גם מתלוננות על עיכובים רבים בקבלת אישור לפטנט, על רקע רשימת בקשות עצומה.



טיאן אמר ל"צ'יינה דיילי", כי המחסור בהגנה על זכויות יוצרים גם פוגע ביזמות - בעיה בה התיקון אמור לטפל, על ידי הקלה על קבלת פטנטים עבור אזרחים סינים. "עלינו למצוא פתרונות דחופים לבעיות אלה", לדבריו.



תיקונים אפשריים הם פישוט הליכי הגשת הבקשות לפטנטים ובדיקתן, לפי העיתון. המחוקקים גם ישקלו את אימוץ התקנים הבינלאומיים. בנוסף, שוקל משרדו של טיאן שוקל הקמתה של מערכת משפטית המתמחה בקניין רוחני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully