וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה לאוניברסיטת תל אביב: לאפשר למורים בחוזים אישיים להתאגד במסגרת הסגל האקדמאי הזוטר

עינב בן יהודה

24.11.2005 / 15:01

הארגון טען כי האוניברסיטה לא מאפשרת בפועל למורים להצטרף אליו; בית הדין: אנו מוצאים טעם לפגם בניסיונותיה של הנתבעת לשלול מהמורים את הזכות להתארגן או לעקר אפשרות זו מתוכן



בית הדין לעבודה בתל אביב קיבל במלואה את תביעת ארגון הסגל האקדמאי הזוטר באוניברסיטת תל אביב, להורות לאוניברסיטה לאפשר למורים המועסקים בחוזים אישיים להתאגד במסגרתו.



הארגון, שיוצג על ידי עו"ד דרור גל, פנה לביה"ד בבקשה שיקבע כי כ-50 מורים המועסקים באוניברסיטה בחוזים אישיים, אשר תנאי העסקתם דומה לתנאי העסקת חברי הארגון, רשאים להתאגד במסגרתו. עוד ביקש הארגון להורות לאוניברסיטה לגבות דמי חבר ממורים אלו.



הארגון טען בפני בית הדין כי האוניברסיטה לא מאפשרת בפועל למורים להצטרף אליו, וכי התנהלות זו פוגעת בזכות היסוד של המורים להתאגד, ופוגעת באופן ישיר בארגון בכך שמונעת הצטרפותם של חברים חדשים אליו. האוניברסיטה טענה בתגובה כי איננה מתנגדת להצטרפות המורים לאיגוד, אך הוסיפה כי קיים הבדל בין צירופם של עובדים לארגון עובדים לבין מעבר ממסגרת העסקה אישית לקיבוצית. עוד הוסיפה האוניברסיטה כי מאחר והמורים אינם מועסקים מכוח מינוי אקדמי, הרי שהם משתייכים ליחידת המיקוח של הסגל המינהלי ולא של הסגל האקדמי.



בית הדין מזכיר בהחלטתו כי הזכות להתאגד היא מזכויות היסוד בישראל. בית הדין לא השתכנע מטענות האוניברסיטה כי קיים קשר בין ארגון הסגל המינהלי לבין המורים, והוא אינו הארגון היציג שלהם. בית הדין מציין כי במהלך השנים היה ארגון הסגל האקדמי זה שסייע למורים ולמורים אחרים בחוזים אישיים, וייצג אותם מול האוניברסיטה בכל פעם שיחסי העבודה בינה לבין המורים או מורים אחרים במעמדם, נתקלו בקשיים. עוד ציין בית הדין כי המורים היו שייכים ליחידת המיקוח של הארגון מבחינה מהותית כבר משנת 1994, אלא שייצוגם לקה בחסר לאור הקשיים שהערימה האוניברסיטה.



בית הדין מעביר ביקורת על האוניברסיטה ומציין: "אנו מוצאים טעם לפגם בניסיונותיה של הנתבעת לשלול מהמורים את הזכות להתארגן או לעקר אפשרות זו מתוכן, בייחוד לאור העובדה שהמורים עשו כל שלאל ידם כדי למחות על כך".



כאמור קיבל בית הדין את תביעת הארגון במלואה, וקבע כי המורים רשאים להתאגד במסגרת הארגון, וזה יהיה רשאי לייצגם, במסגרת סמכויות הייצוג הנתונות לו. כמו כן הורה בית הדין כי האוניברסיטה תנכה משכרו של כל מורה בחוזה אישי דמי חבר בארגון, אם יבקשו זאת ממנה המורים. ביה"ד קבע כי על האוניברסיטה לשלם 20 אלף שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully