וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 104 מיליון שקל נגד חברת הלוואה וחסכון

עודד ארבל

24.11.2005 / 15:31

בעל מניות בחברה טוען: בעלי מניות הרוב בחברה השתמשו בחברה כצינור להעברת כספים לחברות הקשורות אליהם; הלוואה וחסכון בתגובה: התנהגותה של החברה נבדקה ונמצאה כדין וללא דופי



ישראל קליאוט, בעל מניות בחברת הלוואה וחיסכון, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 108 מיליון שקל נגד החברה. קליאוט גם ביקש לאשרה כתביעה ייצוגית.



קליאוט באמצעות עורכי הדין מיכאל שחור, מיכה מנס, עדי טל והרצל כספי, טוען כי בעלי מניות הרוב בחברה, חברת העובדים השיתופית (זרוע כלכלית של הסתדרות העובדים הכללית) וחברות נוספות הקשורות אליה ניצלו את שליטתם בחברה, וגרמו לביצוע שורת השקעות בחברות הקשורות לבעלי הרוב ללא כל בסיס כלכלי ועסקי ראוי. לטענת קליאוט, השקעות אלו היו מנוגדות לטובת החברה, גרמו לה לנזקים בסכום כולל של 286.5 מיליון שקלים, ובעצם הביאו לאובדן עיקר שווי נכסיה.



לדברי קליאוט, השקעות אלו נועדו להעביר את כספי הלוואה וחיסכון לחברות הקשורות לחברת העובדים, ולכן פגעו למעשה רק בכיסם של בעלי המניות מהציבור. עוד טוען התובע, כי כל תכליתן של ההשקעות היתה להקטין חובות, גירעונות, ערבויות וסיכונים של בעלי הרוב בחברה או של חברות וגופים אחרים שהיו קשורים אליהם.



קליאוט הוסיף כי החברה ובעלי מניות הרוב הסתירו את העסקות ואת העובדה שקופת החברה משמשת צינור להעברת כספים לחברות הקשורות לבעלי מניות הרוב. לדברי קליאוט, המידע בדו"חות הכספיים לא כלל את הפירוט הנדרש אודות העסקות. לטענתו, נעשה ניסיון שיטתי להסתיר ככל האפשר השקעות אלה ואת תוצאותיהן העגומות.



קליאוט מבקש מבית המשפט להורות על פיצוי בעלי המניות מן הציבור בסכום של כ-104 מיליון שקל.



בא כוחה של חברת הלוואה וחסכון, עורך דין בועז בן צור, מסר בתגובה: "טענות קליאוט מהוות מיחזור של טענות שהוגשו בהליך קודם שנמחק זה מכבר. על כל פנים, התנהגותה של החברה נבדקה ונמצאה כדין וללא דופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully