וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית צפויה לפתוח בהליכים נגד הבנק המרכזי של איטליה בפרשת מיזוג הבנקים

TheMarker

24.11.2005 / 15:50

כך מדווחת רשת BBC; הבנק נחקר בגין האשמות כי היפלה את הבנק ההולנדי ABN אמרו בניסיון ההשתלטות על הבנק האיטלקי אנטונוונטה, לטובת בנק איטלקי אחר כיוון שלא רצה במיזוג עם בנק זר



הנציבות האירופית צפויה לפתוח בהליכים נגד הבנק המרכזי של איטליה בגין טיפולו בפרשת מיזוג בנק אנטונוונטה האיטלקי. כך דיווחה רשת הטלוויזיה BBC. על המהלך הודיע הנציב לנושאי שוק פנימיים, צ'רלי מקריווי. לדבריו, ההליכים ככל הנראה יתחילו בחודש הבא.



החקירה מגיעה בעקבות תלונה של הבנק ההולנדי ABN אמרו, שטען כי הבנק המרכזי של איטליה ניסה לחסום את ניסיון ההשתלטות שלו על הבנק האיטלקי אנטונוונטה. עוד נטען כי הבנק המרכזי של איטליה היה מעוניין במכירת אנטונוונטה. נגיד הבנק, אנטוניו פאציו, הואשם בשימוש לרעה במעמדו ובאיטליה נשמעות מזה מספר חודשים קריאות להתפטרותו. הוא מואשם בשימוש במעמדו לקידום מיזוג בין אנטונוונטה לבנק איטלקי אחר, פופולארה איטליאנה, על מנת למנוע את ניסיון ההשתלטות של ABN אמרו. פאציו מכחיש את ההאשמות.



נגד פאציו התנהלה גם חקירה פלילית על רקע ההשתלטות. החקירה הובילה להקלטות שיחות, לפיהן פאציו עידכן את מנכ"ל בנק פופולארה לגבי החלטותיו במהלך מאבק ההשתלטות, וייעץ לו כיצד לנהוג. העדויות שחשפה החקירה הובילו להשעיית ההצעה של בנק פופולארה, ולבסוף, למכירת הנתח של אנטונוונטה שהיה בידיו ל-ABN אמרו. בחודש שעבר, נחקר פאציו במשך חמש שעות ברומא.



הפרשה הביאה בסופו של דבר להתפטרותו של דומניקו סיניסקלקו, שר האוצר. סיניסקלקו היה ממובילי הקוראים להתפטרותו של פאציו. סיניסקלקו הוא שר האוצר השני שנאלץ להתפטר לאחר שניסה לאלץ את פאציו להתפטר. קודמו, ג'וליו טרמונטי, התפטר לפני קצת למעלה משנה, בין היתר בשל מאבקו בפאציו על רקע מעורבות הבנק בפרשת הקריסה של פרמאלאט פיננציאיריה בסוף 2003. עד כה, פאציו סירב להיענות לבקשות מנהיגים בממשלה שקראו לו להתפטר. פאציו טען כי לממשלה אין סמכות לפטרו. תפקיד הנגיד באיטליה הוא תפקיד לכל החיים, ורק הנהלת הבנק המרכזי יכולה להצביע על הדחתו. את סיניסקלקו החליף טרמונטי קודמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully