וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר מציגה רווח של 11.7 מ' ש' ברבעון

טל לוי

24.11.2005 / 15:56

הרווח בתשעת החודשים הראשונים - 92.5 מ' ש'. פודים: "הדו"חות לא כוללים מימושים אלא רק רווח מפעילות שוטפת"

חברת האחזקות לידר מקבוצת שרם-פודים-קלנר (שרפ"ק) מדווחת היום כי הרוויחה 11.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005, לעומת כ-10.5 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, מדווחת לידר על רווח נקי של 92.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת כ-50.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מאחר שלידר היא חברת אחזקות, קיימת חשיבות מועטה לסעיף ההכנסות של החברה.

עיקר העלייה בהכנסות מיוחס למגזר השירותים, הייעוץ והחיתום, אשר צמח ב-18.5% והניב רווח של 11.2 מיליון שקל. ההכנסות מדמי ניהול מחברות מוחזקות הסתכמו ב-3.4 מיליון שקל, לעומת 2.3 מילין שקל ברבעון המקביל, והחברה אף רשמה רווח של 3.1 מיליון שקל מהשקעותיה לטווח ארוך.

התחום שהפגין את הצמיחה המהירה ביותר, היה הרווח שרשמה החברה ממסחר בניירות ערך, אשר הסתכם הרבעון ב-14.5 מיליון שקל לעומת 800 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל. בסך הכל, הסתכם הרווח הנקי ב-11.7 מיליון שקל. זאת, לאחר ניכוי עלויות והוצאות מימון.

במבט רחב יותר, מציגה לידר עלייה של 35% ברווחים משירותי ייעוץ וחיתום שהסתכמו ב-45.8 מיליון שקל וכן עלייה של 83% ברווח מהשקעות לטווח ארוך, שהסתכמו ב-33 מיליון שקל ובסך הכל, רווח של 92.5 מיליון שקל בכל התקופה.

לידר פועלת במספר תחומים באמצעות אחזקות: בתחום ההון והברוקראז' פועלת החברה על ידי לידר הנפקות ובית ההשקעות לידר ושות'. בתחום התעשייה (בעיקר מתכת), פועלת לידר באמצעות אורדן אשר אוחזת גם ב-E.E.R המטפלת בפסולת רדיואקטיווית.

לידר גם אוחזת בפולאר השקעות - חברת אחזקות בפני עצמה. לפולאר השקעות בחברת הדפוס בפורמט רחב ניפסון, ובחודש אפריל מכרה פולאר תקשורת 3.4 מיליון מניות של פרטנר, תמורת 110 מיליון שקל. לפולאר אחזקות בחברות הסלולר TELIT וכן פעילות בתחום הנדל"ן. אחזקה מעניינת נוספת של פולאר תקשורת היא 36% מזכיינית ערוץ 2 "רשת" וכן אחזקות ב-DBS, המוכרת יותר כחברת התקשורת YES.

"הדוחות האלה טובים, שכן הם כוללים רווחים מפעילות שוטפת של החברות המוחזקות ולא מימושים חד פעמיים", אמר מנכ"ל לידר, יאיר פודים, וציין כי לידר רכשה לא מזמן נכס בברלין (תמורת כ-16 מיליון יורו) וכי החברה תמשיך לחפש השקעות נדל"ן נוספות אשר מסוגלות לדבריו "לאזן את התנודתיות בשוק ההון".

מניית לידר עלתה מתחילת השנה ב-40% לשווי שוק של 319 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully