וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT למוקדי: yes רוכשת תכנים זרים עם הסכמי בלעדיות - בניגוד לכללים

בועז גריילסמר

24.11.2005 / 18:38

במכתב ששלחה HOT ליור" מועצת הכבלים והלוויין נטען: "מספר ספקים הציגו בפני נציגי HOT הסכמים הכוללים סעיף בלעדיות"; yes: "לא הגיעה אלינו כל פנייה בנושא



בימים האחרונים פנתה HOT אל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יורם מוקדי, וטענה כי yes ממשיכה לרכוש תכנים זרים בבלעדיות, בניגוד לכללי המועצה.



במכתב ששלחה HOT למוקדי נטען: "מספר ספקים הציגו בפני נציגי HOT הסכמים הכוללים סעיף בלעדיות. ספקים אחרים הודיעו ל-HOT בעל פה או בכתב על התחייבות כאמור, ואף על 'איומים' בקשר עם אכיפת ההתחייבות".



בהמשך המכתב מסבירה HOT כי "כוח השוק של חברת הלוויין בשוק הרכש התחזק עשרת מונים. זאת, לנוכח השינויים שחלו בשוק התקשורת בעת שהשליטה בחברת בזק (בעלת השליטה ב-yes) נרכשה על ידי קבוצת אייפקס-סבן, אשר לה מהלכים וקשרים בשוק התקשורת בכלל ובשוק התוכן בפרט".



על פי כללי המועצה, חברות yes והכבלים אינן רשאיות לרכוש תוכן זר בבלעדיות. הוראה זו באה למנוע את מירוץ הרכש שהחל עם עליית חברת yes לאוויר, העלה באופן דרסטי את מחיר התכנים הזרים ופגע במצבן הכלכלי של חברות הכבלים והלוויין.



לפני מספר חודשים החלה המועצה בבירור, לאחר שהגיע לידיה מידע לפיו חברת yes מתנה את רכישת התכנים לשידוריה בתנאי שתכנים אלה לא יימכרו לשירות ה-VOD של HOT. מדובר בהסכמים בהם מנעה yes מספקים למכור סרטים לשירות ה-VOD של HOT כל עוד אלה משודרים בערוצי הסרטים של חברת yes. על סמך המידע שנאסף אז, פתח מוקדי בהליך בירור מול yes. אחרי ששמע את עמדתה של yes, קבע מוקדי כי היא אכן מפרה את מדיניות המועצה.



בעקבות קביעתו של מוקדי תיקנה yes את כל הסכמי הרכש שכללו התניית בלעדיות.



תגובת yes: "לא הגיעה אלינו כל פנייה בנושא. אם וכאשר תגיעה פנייה כזאת, נגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully