וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות מס הכנסה ושוק ההון: הכשרת היישוב הצליחה להציג רווח רבעוני למרות הרעה בעסקי ביטוח

שרון שפורר

24.11.2005 / 18:41

הפרמיות ברבעון החולף, ההשקעות בניירות ערך והעובדה שכמעט ולא שילמה מס הביאו את החברה להציג גידול של 10% ברווח; מתחילת השנה הציגה החברה צניחה של כ-25% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל



חברת הביטוח , אשר בשליטתה ובבעלותה של הכשרת הישוב החזקות ביטוח (82.65%), דיווחה היום על גידול של 10% ברווח הנקי שלה ברבעון החולף לגובה של 6.6 מיליון שקל, על אף הרעה בעסקי הביטוח הכללי וביטוח החיים. העובדה ששילמה מס בשיעור נמוך ביותר ברבעון זה, והשיפור בהכנסותיה מהשקעות בשוק ההון, כתוצאה מהגאות בשוק המקומי - אחראים לגידול בשורה התחתונה של החברה. בניגוד לרבעון השלישי, מתחילת השנה הציגה החברה צניחה של כ-25% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל.







הרווח מביטוח חיים של הכשרת היישוב צנח ברבעון החולף ל-670 אלף שקל מ-1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הסבירה נובעת בעיקר מעלייה בתביעות מקרי המוות והנכות. הרווח מביטוח כללי נחתך בכ-33% ל-6.7 מיליון שקל. מנגד, נהנתה החברה, ככל החברות בענף, מהגאות בשוק ההון ברבעון זה והכנסותיה מהשקעות זינקו בלמעלה מפי 2, והסתכמו ב-3.1 מיליון שקל.



גידול נוסף בהוצאות הכלליות וההנהלה של החברה ל-1 מיליון שקל הביא לירידה של כ-30% ברווח לפני מיסים ל-7 מיליון שקל. גידול זה התקזז כתוצאה מהפרשה למיסים של 330 אלף שקל בלבד לעומת 4.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה, דיווחה הכשרת היישוב על ירידה של 35% ברווח מעסקי ביטוח חיים ל-5.1 מיליון שקל וירידה של 21% ברווח מעסקי ביטוח כללי ל-19 מיליון שקל. כך שסך הרווח שלה מביטוח צנח ב-25%. גידול של 53% בהכנסות מהשקעות ל-8.6 מיליון שקל קיזז במעט את הקיטון ברווח, אך בניגוד לרבעון השלישי, הפרשת המס לא הצליחה לחפות על ירידה של 24% ברווח לפני מיסים של החברה ל-23 מיליון שקל, והביאה לצניחה ברווח הרבעוני.



מבחינת עסקי ביטוח החיים של החברה ברבעון, עולה תמונה עגומה למדי: לדברי החברה, הפרמיות של החברה ירדו בשיעור קל של כ-4% ל-59 מיליון שקל, בעיקר בשל הפסקת ביטוח של קולקטיב גדול וירידה במחזור הפרמיות בביטוח מעורב המאפיינת את הענף. ההכנסות מהשקעות בשוק ההון זינקו במאות אחוזים ל-68 מיליון שקל, אך דמי העמלה מביטוח משנה קפצו פי 4 ל-2 מיליון שקל והם שהביאו לירידה חדה ברווח מעסקי ביטוח חיים.



באופן דומה, בעסקי הביטוח הכללי נרשמה ירידה של כ-6% בפרמיות ל-166 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בפרמיות בתחומי רכב ורכוש ורכב חובה. לדברי החברה, היא זו שאחראית לירידה בפרמיות אלו בעקבות ניפוי עסקים מפסידים ופעולות לטיוב התיק. ההשקעות עלו ב-43% ל-20 מיליון שקל אך במקביל חל גידול בתביעות באותה עת. גידול נוסף בהוצאות ההנהלה של החברה הוא שהביא לירידה ברווח מעסקי הביטוח הכללי.



אחת הבעיות העולות מעיון בדו"חותיה של חברת הביטוח הוא העודף שנותר לאחר ניכוי ההון העצמי המינימלי הנדרש על ידי המפקח על הביטוח מהונה העצמי. העודף עמד בסוף ספטמבר 2005 על 16 מיליון שקל בלבד - עובדה שכובלת את ידיה בכל הקשור לצמיחה בדרך של השקעות או רכישות חדשות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully