וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר שינוי לפיד: שם מפלגתו של שרון "קדימה" היה סיסמתו של מוסוליני - "אוונטי"

מזל מועלם

24.11.2005 / 19:47

לדברי יו"ר שינוי, העבודה ו"קדימה" מתחרות מי ייתן יותר לעניים, ומשמעות הדבר - הגדלת הנטל על משלמי המסים; מרכז הליכוד אישר: הפריימריס לראשות התנועה יתקיימו ב-19 בדצמבר



מאת מזל מועלם, דוד רטנר, צפריר רינת, יובל אזולאי ושירות הארץ



יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, ייעץ לשרון לשנות את שם מפלגתו. בכנס מועצת שינוי הערב (חמישי) אמר לפיד, כי אם שרון היה שואל אותו, הוא היה מייעץ לו שלא להשתמש בשם "קדימה", משום שזו היתה הסיסמה של הדוצ'ה הפשיסטי בניטו מוסוליני, "אוונטי" (קדימה באיטלקית).



בישיבה לא נקבע תאריך לבחירות הפנימיות לקביעת הרשימה לכנסת, אך מסתמן שהן ייערכו בתחילת ינואר. לפיד התייחס למעמדו במפלגה, ואמר: "כל מי שקורא לי דיקטטור - זהו שקר, ועובדה שחברי מועצת שינוי הם שיבחרו את חברי הכנסת". מנגד אמר לפיד, כי אי אפשר לצפות שהוא יהיה רק "קבלן מנדטים", ולא יתערב בקביעת הרכב הרשימה.



לפיד תקף את מפלגת העבודה ואת קדימה, ואמר: "כל המפלגות החדשות מתחרות ביניהן עכשיו מי יהיה פופוליסטי וייתן לעניים והמשמעות של זה היא לקחת יותר מהאזרחים משלמי המסים ולהגביר עליהם את הנטל". לדבריו, אין צורך להתרשם מהסקרים, המנבאים לשינוי מפלה בבחירות, משום שהם מבטאים רק "התרגשות קולנועית" מניצחון עמיר פרץ בבחירות לראשות העבודה ומפרישת אריאל שרון מהליכוד, אבל לא "התלהבות פוליטית אמיתית". לדבריו, בהמשך יבין הציבור "מי המגן האמיתי של הציבור החילוני ומעמד הביניים". לפיד דחה הצעות של חברי מפלגה להקטין את מינון התעמולה האנטי חרדית של המפלגה.



מרכז הליכוד התכנס הערב בגני התערוכה בתל אביב, לראשונה מאז הפילוג וללא ראש הממשלה אריאל שרון ו-13 השרים וחברי הכנסת שפרשו עמו ל"קדימה". המרכז אישר את התאריכים שנקבעו בהסכמת כל המתמודדים - 19 בדצמבר לסיבוב הראשון, 26 בדצמבר לסיבוב השני. היא שעקב ריבוי המתמודדים ייערך סיבוב שני. על ראשות המפלגה מתמודדים שר הביטחון, שאול מופז, ח"כ בנימין נתניהו, שר החוץ סילבן שלום, שר החקלאות ישראל כץ, ח"כ עוזי לנדאו ומשה פייגלין.



מפלגתו החדשה של ראש הממשלה, אריאל שרון, נרשמה הבוקר אצל רשם המפלגות תחת השם "קדימה". את הרישום ביצעו עו"ד יורם ראב"ד, סגנית השר רוחמה אברהם וח"כ אברהם הירשזון. הסיעה החדשה התכנסה בצהריים לישיבתה הראשונה בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב וח"כ רוני-בר-און מונה ליו"ר הסיעה בכנסת. שרון קרא לחברים שלא להתייחס לסכסוכים בליכוד.



בישיבת הסיעה התקיים דיון על ההיערכות לבחירות, הקמת המטות והמערך הלוגיסטי. בשבוע הבא ימנה שרון ראשי מטות למערכת הבחירות. היום תשיק המפלגה קמפיין חוצות שיכלול את הסיסמאות הבאות: "ישראל רוצה קדימה", "שרון, מנהיג חזק לשלום".



עם הצטרפות הח"כים חיים רמון ודוד טל, מונה הסיעה 16 ח"כים. אתמול העריך רמון שחברי כנסת נוספים מהעבודה יצטרפו למפלגה החדשה. בין השמות שהוזכרו כמי שמתנהלים מולם מגעים היו ח"כ אלי בן מנחם וח"כ מיכאל מלכיאור.



גורמים בלשכתו של ראש העיר חיפה, יונה יהב, אמרו היום כי קיבלו פנייה מבכירים במפלגתו של שרון להצטרף למפלגה כחלק ממהלך של צירוף ראשי ערים. המקורבים אמרו כי יהב דחה בנימוס את ההצעה. מ"קדימה" נמסר כי ליהב כלל לא הוצע להצטרף למפלגה.



בתוך כך ראש רשימת "קדימה באר שבע" במועצת העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ, פנה לרשם המפלגות בבקשה לאסור על שרון לקרוא למפלגתו החדשה "קדימה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully