וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ סופי בין קרן מרקסטון לפועלים על רכישת קופות גמל בהיקף של 22 מיליארד שקל ב-670 מיליון שקל

רם דגן

24.11.2005 / 20:23

העסקה אמורה להיחתם הלילה; כמו כן הגיעה הקרן לסיכום עקרוני עם בנק לאומי לרכישת קופות בהיקף של כ-14 מיליארד שקל בתמורה לסכום של כ-500 מיליון שקל



קרן מרקסטון צפויה לסכם עוד הלילה עם בנק הפועלים על רכישת קופות גמל של הבנק בהיקף של 22 מיליארד שקל, תמורת 670 מיליון שקל. העסקה משקפת יחס של כ-3% על הנכסים.



כמו כן הגיעה הקרן לסיכום עקרוני עם בנק לאומי לרכישת קופות בהיקף של כ-14 מיליארד שקל בתמורה לסכום של כ-500 מיליון שקל. עסקה זו משקפת יחס של כ-3.5% על הנכסים.



בשעות אלה מתנהל משא ומתן סופי בין מרקסטון לפועלים בראשותו של יו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה.



בניגוד למכירות הקודמות, המכירה הנוכחית התבצעה לאחר שהקרן ביצעה פנייה יזומה לבנק הפועלים. זאת, במקביל להתמודדות שלה על קופות הגמל של לאומי.



בחודש שעבר רכשה מרקסטון 60% מסולומון שוקי הון ובכך הגיעה להחזקה בחברת קרנות הנאמנות של הפועלים פ.ק.ן, אשר נרכשה עחל ידי סולומון בתמורה ל-935 מיליון שקל. באותה התמחרות היתה זו מרקסטון אשר הגישה את ההצעה השנייה בגובהה אחרי סולמון, הצעה שהיתה נמוכה בכמה עשרות מיליוני שקלים בלבד מההצעה הזוכה.



שמה של מרקסטון הוזכר גם כאחת מהמתמודדות הסופיות במכירת קופות הגמל של בנק דיסקונט, אולם גם במכירה זו הפסידה לכלל ביטוח. כך שלמעשה, הרכישה הנוכחית מהפועלים ומלאומי תהווה הישג ראשון של הקרן במהלך גל הרכישות הנוכחי.



כמו כן נודע, כי בנוסף למרקסטון, ביצעה חברת ביטוח נוספת פנייה יזומה לבנק הפועלים במטרה לרכוש חלק מקופות הגמל של הבנק. במקביל לרכישות האלה, בפועלים עדיין ממשיכים לשקול אפשרות של ביצוע ספין אוף בייתרת הנכסים שלא נמכרו, שכן לבנק כמות נכסים אדירה של כ-64 מיליארד שקל בקופות הגמל והחזקה נוספת של כ-20 מיליארד שקל בחברת קרנות הנאמנות להק.



בנק הפועלים סירב להגיב לידיעה, ואילו את תגובתה של מרקסטון לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully