וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הצדדים טוענים לניצחון

הארץ

1.7.2001 / 11:23

מיקרוסופט ומשרד המשפטים מתמודדים על דעת הקהל לקראת דיוני הפשרה

מאת יובל דרור

ביום שאחרי פרסום החלטת בית המשפט לערעורים, טוענים שני הצדדים במשפט מיקרוסופט כי הם המנצחים האמיתיים: מיקרוסופט גורסת כי החלטת בית המשפט לבטל את העונשים שהוטלו עליה מוכיחה כי אלו היו בלתי הגיוניים מלכתחילה; משרד המשפטים ו-19 המדינות מסבירים כי בית המשפט פסק שמיקרוסופט היא מונופול שביצע מעשים בלתי חוקיים ואף הורה על קיומו של משפט חדש סביב עניין זה. מטרת הוויכוח היא להרוויח נקודות בדעת הקהל לקראת המערכה הבאה: הפשרה.

החלטת בית המשפט לערעורים מיום חמישי בערב, ביטלה את העונשים שהשית השופט ג'קסון על מיקרוסופט שבראשםפירוקה של החברה לשתי חברות - האחת תתמחה במערכות הפעלה והשנייה בכל השאר. בנוסף, קבע בין המשפט כי מיקרוסופט לא ניסתה לנצל את כוחה המונופוליסטי בתחום מערכות ההפעלה כדי להשתלט על שוק הדפדפנים. עם זאת, קבע בית המשפט כי ג'קסון צדק כשקבע שמיקרוסופט היא מונופול, קביעה לה התנגדה מיקרוסופט בכל מאודה, שפעל באופן "אנטי תחרותי" כאשר "קשר את מערכת ההפעלה עם הדפדפן". מסיבה זו, הורה בית המשפט להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי, בו ידון שופט אחר.

לשני הצדדים יש מה להפסיד אם ייפגשו מחדש בבית המשפט. משרד המשפטים ו-19 המדינות, המייצגות חברות רבות בתעשיית ההיי-טק, מודאגים שכל עוד לא הושתו על מיקרוסופט הגבלות, אין דבר המונע ממנה להמשיך ולפעול באגרסיוויות. בנוסף, הם חוששים שבית המשפט המחוזי, בהשפעתבית המשפט לערעורים, יקל בעונשים שיטיל על החברה.

מיקרוסופט מצדה מעוניינת להיפטר מהדיון המשפטי שהעיק עליה בשלוש השנים האחרונות וחוששת שעונש הפירוק יחזור פעם נוספת. לא לחינם אמר ביל גייטס, יושב ראש החברה ומייסדה בראיון לרשת ABC: "מיקרוסופט פתוחה מאוד לרעיון הפשרה. אנחנו לא חושבים שדיונים ארוכים והמשאבים הכרוכים בכך, עושים טוב למישהו מבין הצדדים".

כעת נשאלת שאלת המחיר. התביעה דורשת לבצע שינוי מבני בחברה שימנע את הישנות המקרים שנדונו במשפט, אלא שמיקרוסופט מוכנה לדבר על כל סוג של פשרה כל עוד זו אינה כוללת שינוי מבני. לשם כך היא מוכנה להוציא את פנקס הצ'קים השמן שלה ולשלם מיליארדי דולרים בקנסות, ואף לשנות את החוזים שעליהם היא מחתימה ספקים וחברות.

"אנחנו לא מאמינים ששינוי מבני הוא פתרון הולם לנוכח החלטת בית המשפט לערעורים שצימצמה באופן דרמטי את היקפו של התיק", הסביר דובר מיקרוסופט. התביעה מביעה אכזבה גלויה מתגובת מיקרוסופט: "על העונשים להיות יעילים כדי שהתחרות תוכל לחזור לשוק התוכנה", הסביר פרקליט מדינת קונטיקט, ריצ'ארד בלומנטל. אך האנליסטים, המלווים את המשפט מתחילתו, סבורים שאין להתרשם מהרטוריקה של החברה, שכן נראה שלמרות הכל יגיעו הצדדים לפשרה עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully