וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: ישראלי לקה בשפעת עופות מהזן המסוכן

רן רזניק

25.11.2005 / 8:33

זאת, בניגוד להודעה קודמת שמסר משרד הבריאות; פי המידע שנמסר מבית החולים, האזרח הישראלי כבר הבריא ממחלתו ומשתחרר היום לביתו; משרד החקלאות לא מצא עופות נגועים באגם החולה



משרד הבריאות הודיע אתמול (חמישי), כי בניגוד להודעה הקודמת שמסר, ישנה אפשרות מסוימת כי האזרח הישראלי שאושפז בשבת בבית החולים הממשלתי "זיו" בצפת לקה בשפעת העופות מהזן המסוכן. לצורך כך ייערכו בדיקות נוספות של דמו בישראל ובאנגליה.



עם זאת, נמסר כי על פי המידע שנמסר מבית החולים, הוא כבר הבריא ממחלתו ומשתחרר היום לביתו. כמו כן, בכל הבדיקות שערך משרד החקלאות לעופות באגם שמורת החולה, שבו מועסק האזרח, לא נמצאו עופות הנגועים במחלה.



ביום שלישי דווח כי משרד הבריאות בודק חשד כי חולה, בן 57 ממושב בצפון, שמאושפז משבת במחלקה פנימית ב"זיו" נדבק בנגיף שפעת העופות. החולה עוסק בהאכלת עופות נודדים באגם שמורת עמק החולה. בבדיקה המעבדה הראשונית שנערכה לו - בדיקה לרוק מהלוע - התגלה שלא לקה במחלה, אולם אתמול נודע כי בבדיקת הדם עלה חשד כי לקה בשפעת עופות וכי החשש הוא שייתכן כי מדובר בשפעת עופות מהזן המסוכן.



עם זאת, בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי הסיכוי שלקה בשפעת העופות הוא נמוך ביותר וכי יש סיכוי גבוה שלא לקה בשפעת מכל סוג שהוא. אולם, למרות זאת, הוחלט לערוך בדיקה נוספת במעבדת הנגיפים בבית החולים הממשלתי "שיבא" בתל השומר ובאנגליה.



באוקטובר התגלו כמה עשרות מקרים של עופות שנדבקו בשפעת עופות ברוסיה, ברומניה, בטורקיה וביוון ובחלק מהמקרים הוכח, שהם נדבקו בזן המסוכן שכבר הדביק בשנים האחרונות כ-120 בני אדם באסיה. מתוכם מתו 60 בני אדם.



המדענים חוששים שהזן המסוכן עלול לעבור מוטציה גנטית שתאפשר לו לעבור מבני אדם לבני אדם בקלות ולהביא להתפרצותה של מגפה עולמית. עד עתה לא נמצא בישראל אף לא בעל כנף אחד הנגוע בשפעת העופות מהזן המסוכן ולא ידוע עד עתה על אף מדינה בעולם שנמצא בה חולה במחלה, מבלי שהתגלה בשטחה קודם עוף נגוע.



בנוסף, במדינות אירופה שבהן התגלו עופות שלקו במחלה לא התגלה עד עתה אף בן אדם שחלה במחלה. לפיכך, במשרד הבריאות מעריכים כי יש סיכוי נמוך בלבד שהחולה המדובר לקה בזן שפעת העופות המסוכן.



כפי שפורסם ב"הארץ", מקרב עשרות זני השפעת הפוגעים בעופות התגלה בשנים האחרונות זן חדש, H5N1, שהתפרץ כמגיפה אצל בעלי חיים באסיה - סין, קמבודיה, אינדונזיה, תאילנד, וייטנאם ומאלזיה. במדינות אלה התגלה הזן בעיקר בתרנגולות, ברווזים ותרנגולי הודו, אך גם בציפורים נודדות.



לעומת המספר הגדול של בעלי חיים שנדבקו בנגיף באזורים אלה עד עתה דווח רשמית על כ-120 בני אדם שחלו בו. כמחציתם מהם מתו מהמחלה. מספר החולים קטן יחסית, בהתחשב בעובדה שבמדינות שנפגעו מהשפעת חיים מאות מיליוני בני אדם ומספר העופות הגדלים במשקים גדול עוד יותר.



לדברי רופאים, הדבר מעיד שלנגיף קשה מאוד להדביק בני אדם באופן המוני. לפי המידע שהצטבר עד עתה, הנגיף יכול לעבור מעופות לבני אדם רק דרך קרבה ממושכת עם ההפרשות של בעלי הכנף. לכן באסיה חלו רק אנשים העובדים או חיים בקרבת עופות, כמו חוואים, שוחטים או סוחרים בשווקים פתוחים. לא ידועים עד עתה מקרים של בני אדם שנדבקו מעופות בר נודדים. עם זאת, מותם של יותר מ-60 בני אדם מעורר דאגה אצל רשויות הבריאות בעולם. בסין, לבדה, כפי שפורסם אתמול ב"הארץ", ייתכן שהוסתר מותם של 300 בני אדם. זאת, לפי דו"ח חשאי שהציג נציג בארגון הבריאות העולמי לאחר ביקור במדינה.



מאחר שמדובר בזן אלים מאוד של שפעת העופות, המדענים חוששים שהזן המסוכן עלול לעבור מוטציה גנטית שתאפשר לו לעבור מעופות לבני אדם בקלות ולהביא להתפרצותה של מגפה עולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully