וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריד של לאומי מתחיל לקבל צורה: הראל תרכוש את עוצמה ותעוז בכ-670 מיליון שקל

רם דגן

25.11.2005 / 14:33

מדובר בחבילת הקופות הגדולה של הבנק, שנכסיה נאמדים בכ-20 מיליארד שקל; מרקסטון תרכוש את החבילה השנייה תמורת כ-500 מיליון שקל; הצדדים הגיעו לסיכום עקרוני



לאחר כמעט שבוע של מו"מ סימולטני עם מספר גופים, מתחיל המכרז למכירת נכסי לקבל צורה. ראשי הבנק הגיעו לסיכום עקרוני למכירת שתי החבילות של קופות הגמל שהוצעו במכרז לחברת הביטוח הראל ולסולומון השקעות. הראל תרכוש את חבילת הקופות שכוללת את קופת הגמל הגדולה ביותר של הבנק - עוצמה, ואת הקופה הנוספת, תעוז. סך כל נכסי הקופות בחבילה שתרכוש הראל מסתכמים בכ-20 מיליארד שקל. תמורת הקופות תשלם הראל סכום של כ-670 מיליון שקל, המשקף יחס של כ-3.35% על הנכסים.



את החבילה השנייה, אשר כוללת קופות גמל בהיקף של כ-14 מיליארד שקל, תרכוש סולומון השקעות, אשר מוחזקת ב-60% על ידי קרן ההשקעות מרקסטון. סולומון תשלם תמורת הקופות כ-500 מיליון שקל, המשקפים יחס של כ-3.5% על הנכסים.



במקביל לרכישת הקופות מלאומי, הגיעה סולומון לסיכום עקרוני גם עם בנק לרכישת קופות גמל בהיקף של 22 מיליארד שקל בתמורה ל-670 מיליון שקל. העסקה הזו משקפת יחס של כ-3% על הנכסים. שתי העסקות נעשו על פי מכפיל רווח שנע באזור ה-10. יש לציין כי למרות שדמי הניהול - הן בקופות של לאומי והן באלו של הפועלים - נעים סביב רמה זהה של 0.65%, הרי עלויות התפעול בפועלים נמוכות יותר, מה שמסביר את ההבדל במפתח יחס המחיר/נכסים השונה בשתי העסקות.



מכירת הקופות לסולומון התבצעה בעקבות פנייה עצמאית שעשה גוף ההשקעות במהלך השבוע לבנק הפועלים. בנוסף לסולומון פנתה לבנק חברת ביטוח נוספת, ככל הנראה הראל. ארבעת עסקות הקופות המקבילות הללו משלימות למעשה את הפאזל בתמונה של סולומון והראל. הראשונה רכשה לפני כחודש את חברת הקרנות של הפועלים - פ.ק.ן, ואילו הראל, שהיתה הראשונה לבצע צעד של רכישה מסיווית, רכשה בתחילת ספטמבר את חברת הקרנות של לאומי, פיא.



מן ההיבט של מכרז לאומי, נראה כי נוכח המהלכים הללו מתחיל יריד המכירות הגדול של הבנק לקבל גם הוא צורה. למעשה הרכישות שיתבצעו על ידי סולומון והראל מייתרות את האפשרות שלאומי ימכור חלק מקופות הגמל לאותו גוף שירכוש את קרנות הנאמנות של פסגות. לפי שעה נראה כי מגדל היא המתמודדת שהציעה את המחיר הגבוה ביותר - כ-1.2 מיליארד שקל תמורת פסגות-אופק, אולם נראה שאייפקס עדיין בתמונה. ככל הנראה שיורק, אשר התמודדה במכרז על לימים האחרונים, פרשה מהמירוץ.



בנוסף לשאלת המחיר מנהל לאומי מו"מ על הרוכשים הפוטנציאליים של פסגות-אופק לגבי האפשרות שהבנק ימשיך להיות בעל אחזקות משמעותיות בניהול התיקים ותעודות הסל של החברה, שכן חוק בכר לא אוסר עליו את האחזקות הללו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully