וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת קניות עם פתיחת עונת מכירות החגים בארה"ב: 2 מיליון לקוחות ביקרו בחנויות וול-מארט בשעתיים הראשונות

סוכנויות הידיעות

25.11.2005 / 18:31

צפי לזינוק של 24% במכירות באינטרנט בעונת החגים; שיחות טלפון בקולו של קרמיט הצפרדע בישרו ללקוחות טרגט על מבצעי הנחות ברשת; בוול-מארט נמכרו מחשבים ניידים בכ-400 דולר בלבד



הרשתות הקמעוניות עומדות היום במוקד תשומת הלב בארה"ב לרגל פתיחת עונת מכירות החגים, שפתיחתה מצוינת באופן מסורתי ביום שלאחר חג ההודיה - שאותו נהוג לכנות "יום שישי השחור" בשל מעבר מאזני הרשתות מאדום (הפסד) לשחור (רווח) בעקבות נהירת הקונים לחנויות.



מכירות הקמעוניות בארה"ב בעונת החגים מהוות קרוב לרבע ממכירותיהן השנתיות. בשנת 2003 היו המכירות הקמעוניות ב"יום שישי השחור" המכירות היומיות הגבוהות ביותר בשנה, ובשנת 2004 היה זה היו המכירות ביום זה שניות רק למכירות יום שבת ה-18 בדצמבר - שבוע לפני חג המולד, לפני נתוני המועצה הבינ"ל למרכזי קניות (ICSC). עוד עולה מנתוני ICSC כי מכירות סוף השבוע של חג ההודיה בשנה שעברה היוו 9.2% מכלל מכירות עונת החגים בארה,ב. כשליש מהצרכנים בארה"ב צפויים לצאת לקניות היום, לפי סקר שערכה חברת מחקר השוק אמריקה ריסרץ' גרופ.



וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב מסרה כי 2 מיליון לקוחות ביקרו בחנויותיה בארה"ב במהלך השעתיים הראשונות היום, לאחר שחנויותיה נפתחו בשעה חמש בבוקר - שעה מוקדם מהרגיל. המוני הצרכנים נהרו לחנויות הרשת לאחר שתקליטורי DVD הוצעו בה למכירה במחירים של פחות מ-3.5 דולר, מחשבים שולחניים מתוצרת HP הוצעו למכירה בפחות מ-400 דולרים, טלוויזיות 20 אינץ' עם מסך שטוח נמכרו תמורת פחות מ-90 דולר, ונגני DVD ניידים הוצעו למכירה עבור פחות מ-80 דולרים.



הקמעוניות הגדולות בארה"ב פתחו את עונת מכירות החגים בשפע גימיקים ומבצעים שנועדו לעודד את הלקוחות לבוא לחנויות. כך למשל, טרגט, הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, בישרה ללקוחות הבוקר בשיחות טלפון בקולו של קרמיט הצפרדע מהחבובות על פתיחת עונת המכירות. רשת סירס העניקה תלושי שי בסך 10 דולר ל-200 הלקוחות הראשונים שהגיעו לכל אחת מ-2,400 חנויותיה בארה"ב. הרשת גם הציעה הנחות של עד 70% על תכשיטי זהב וכסף.



רשת מייסיס של חברת פדרייטד דפרטמנט סטורס חילקה היום תלושי חג בסך מיליון דולר לקונים שהשכימו קום. קמעונאית האלקטורניקה סירקט סיטי דיווחה כי לא פחות מ-150 בני אדם המתינו בשעה 4:50 בבוקר לפתיחת חנות של הרשת במדינת קונטיקט בה הוצעו למכירה מחשבים נישאים במחיר של 300 דולרים. כ-400 קונים המתינו לפתיחת דלתות סניף של רשת בסט ביי במדינת מסצ'וסטס.



הפדרציה הקמעונאית הלאומית (NRF) העריכה כי מוצרי אלקטרוניקה דוגמת טלוויזיות עם מסך שטוח, נגן ה-iPod הפופולרי של חברת אפל, וקונסולת המשחקים Xbox של מיקרוסופט צפויים להיות המתנות הפופולריות ביותר בעונת החגים הנוכחית.



חלק מהקונים עשויים להמתין עד ליום שני בטרם יפצחו בקניות החג, לאחר שיערכו השוואות מחירים בין המחירים המוצעים בחנויות לבין מחירי המוצרים באינטרנט, אמרה האנליסטים פטי פרימן מג'ופיטר ריסרץ'. הקניות המקוונות באתרים בארה"ב צפויות לגדול ב-24% החודש ובחודש הבא ל-19 מיליארד דולר, לפי נתוני מחברת מחקר האינטרנט קומסקור.



עם זאת, בהלת קניות נרשמה גם אצל קמעוניות האינטרנט. קמעונאית האינטרנט אמזון דיווחה כי שני דגמים של נגן ה-iPod של אפל הם בין שלושת המוצרים הנמכרים ביותר באתר שלה עם פתיחת עונת החגים. אי-ביי דיווחה כי לקראת פתיחת עונת מכירות החגים ניתן היה למצוא בין המוצרים הנמכרים ביותר שלה את משחק הטריוויה ב-DVD המבוסס על ספרי וסרטי הארי פוטר, "Harry Potter Scene It?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully