וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל העיתונות לשעבר קונרד בלאק: "אישומי ההונאה נגדי הם השמצה אחת גדולה מאל"ף עד ת"ו"

TheMarker

25.11.2005 / 19:48

המו"ל לשעבר של ה"ג'רוזלם פוסט" הודיע כי יתייצב בבית המשפט בשיקגו בשבוע הבא להקראת אישומי הונאה נגדו הנושאים עונש מאסר של עד 40 שנה



איל העיתונות לשעבר קונרד בלאק, שהיה המו"ל של ה"ג'רוזלם פוסט", הודיעה היום כי בכוונתו להתייצב בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בשיקגו לשם הקראת אישומי הונאה נגדו הנושאים עונש מאסר של עד 40 שנה, שאותם הגדיר "השמצה אחת גדולה מאל"ף עד ת"ו".



בלאק, שהוא אזרח בריטי, לא התייצב ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בשיקגו לשם הקראת האישומים נגדו ועקב כך נדחתה הקראת כתב האישום נגדו לשבוע הבא. בלאק הגדיר את האישומים נגדו כ"שטות מוחלטת" ואמר כי "אין כל אמת או ממש באישומים אלו". עם זאת, אמר בלאק כי בכוונתו להתייצב להקראת האישומים נגדו ב-30 בנובמבר.



כנגד בלאק, שהודח ב-2003 מדירקטוריון המו"ל הולינג'ר, הוצא בארה"ב בשבוע שעבר צו מעצר בעקבות הגשת כתב אישום נגדו הכולל 11 סעיפי הונאה, הקשורים למכירת מאות עיתונים בקנדה בשווי כולל של יותר מ-2 מיליארד דולר. כל אחד מהסעיפים נגד בלאק נושא עונש מקסימלי של 5 שנות מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.



הולינג'ר מכרה בנובמבר 2004 את "ג'רוזלם פוסט" לקאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, ולחברת מרקעי תקשורת שבשליטת אלי עזור, תמורת 13.2 מיליון דולר.



לטענת התביעה בארה"ב בלאק ושלושה בכירים נוספים בהולינג'ר הפרו את החוק, כשהעניקו לעצמם תשלומים לא מורשים בסך כ-84 מיליון דולר מכספי הולינג'ר. בלאק והנאשמים האחרים בפרשה, מואשמים בכך שהונו את בעלי מניות הולינג'ר בארה"ב ובקנדה, כמו גם את רשויות המס הקנדיות. לטענת התביעה קיבל בלאק תשלומים לא מורשים של מיליוני דולרים מהחברה. בלאק מכחיש כאמור את האישומים נגדו.



בלאק מואשם גם בהונאת הולינג'ר - המו"ל של "שיקגו סאן טיימס" ובעבר גם של "דיילי טלגרף" הבריטי - בכך שניצל את כספי החברה למימון מסיבת יום הולדת מפוארת לאשתו ולאחזקת דירות בניו יורק. כן טוענת התביעה, כי בלאק השתמש במטוס של הולינג'ר כדי לטוס עם אשתו לחופשה בדרום האוקיינוס השקט.



האישומים נגד בלאק הוגשו בעקבות חתימת עסקת טיעון בין התביעה לבין יד ימינו לשעבר של בלאק בהולינג'ר, דיוויד רדלר. רדלר הודה בסעיף אישום קל יחסית של הונאה והסכים לשתף פעולה עם החוקרים ולהעיד במשפט כנגד בלאק ושלושת הנאשמים האחרים. אם יורשע רדלר בסעיף האישום נגדו הוא צפוי לעונש מרבי של 29 חודשי מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully