וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ה-BSA ואתר רוטר.נט הגיעו לפשרה: ימחקו את התביעות ההדדיות

אמיר הלמר

1.7.2001 / 12:56

רוטר.נט התחייב שלא לאפשר הפצת תוכנות מוגנות באתר; הארגון התחייב שלא לפעול נגד האתר מבלי לפנות אליו קודם לכן ולהתריע בפניו על קיומה של תוכנה מפירה באתר

ארגון ה-BSA, הפועל נגד מפירים של תוכנות מוגנות בזכויות יוצרים, ואתר Rotter.net, המופעל ע"י הנער החיפאי נועם רוטר ואביו, הגיעו לפשרה לפיה שני הצדדים ימחקו את תביעותיהם ההדדיות.

כזכור, לפני כחודשיים הגיש הארגון תביעה נגד האתר לביהמ"ש המחוזי בחיפה בגין הפרת זכויות יוצרים של תוכנות מוגנות.

הארגון טען בתביעתו נגד רוטר כי האתר מאפשר לגולשים בארץ ובעולם להוריד עשרות רבות של תוכנות מן הרשת בחינם, הן מהאתר עצמו והן באמצעות הפניה לאתרים פיראטיים להורדת תוכנות. בכך, מפר למעשה האתר את זכויות היוצרים השייכות לבעלי התוכנות.

עקב כך ביקש הארגון מביהמ"ש להוציא נגד האתר צווי מניעה שיאסרו עליו לעשות כל שימוש בתוכנות מוגנות וימנעו ממנו מלהפיצן באתר.

בעקבות הצווים שניתנו פשט הארגון על דירתה של משפחת רוטר ובדק את הדיסקים הקשיחים של המחשבים ששימשו את רוטר להפעלת האתר.

במקביל, הגיש ישעיהו רוטר, אביו של נועם, תביעת דיבה נגד הארגון בטענה כי הם מכפישים את שמו הטוב. בתביעה נטען כי נציגי משטרת ישראל, בניגוד למה שפירסם הארגון, לא נטלו חלק בפשיטה, והכניסה לביתם היתה במסגרת הליך אזרחי ללא השתתפות כוחות משטרה.

מכל מקום, הפרשה בין שני הצדדים הגיעה לסיומה בפשרה. כאמור, שני הצדדים ימחקו את התביעות ההדדיות . מפעילי אתר רוטר.נט התחייבו שלא לאפשר הורדה של תוכנות פיראטיות מהאתר ולמחוק תוכנות שהוצבו באתר ולינקים המפנים לתוכנות המפירות זכויות יוצרים.

מנגד, התחייב הארגון שלא לפעול נגד האתר מבלי לפנות אליו קודם לכן, להתריע בפניו על קיומה של תוכנה מפירה באתר ולאפשר למפעילי האתר לפתור את הבעיה. עו"ד פלינר, המייצג את הארגון, מסר כי כעת משהושגה הפשרה קיים שיתוף פעולה בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully