וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנדן מימשה אופציה נוספת בווילאר - רכשה כ-6.7% נוספים ממניותיה בתמורה ל-5.7 מיליון דולר

אלי דניאל

1.7.2001 / 12:04

העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 85 מיליון ד', הגבוה ב-25% משווי השוק שלה; לאחר העסקה מחזיקה גנדן בכ-20.1% ממניות וילאר, תמורתן שילמה כ-16 מיליון ד'

כחודש לאחר שמימשה אופציה ראשונה לרכישת 6.67% ממניות וילאר אינטרנשיונל , מממשת גנדן נדל"ן, הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, אבי פישר ואחרים, אופציה שנייה לרכישת חבילת מניות נוספת של 6.67% ממניות וילאר בתמורה לכ-5.7 מיליון דולר, בעסקה המשקפת לוילאר שווי של כ-85 מיליון דולר (שווי הגבוה ב-25% משוויה בבורסה). לאחר השלמת עסקה זו, מחזיקה גנדן בכ-20.1% ממניות החברה, תמורתם שילמה סכום מצטבר של כ-16 מיליון דולר.

כזכור, העסקה הראשונה בה רכשה גנדן חבילת מניות בחברה, מאת בעל השליטה בווילאר, שלמה טיסר, התבצעה בחודש ספטמבר 2000, כאשר גנדן רכשה אז 6.675 ממניות החברה לפי מחיר של 16 שקל למניה. בנוסף, הסכימו אז הצדדים על הענקת שתי אופציות לגנדן, לפיהן היא תוכל לרכוש שתי חבילות נוספות של 6.67% ממניות החברה במחיר של 18 שקל למניה (בעת מימוש האופציה הראשונה) ובמחיר של 20 שקל למניה (בעת מימוש האופציה השנייה).

יצוין, כי טיסר לבין גנדן קיימת הסכמה באשר למינוי דירקטורים בדירקטוריון החברה. כמו כן, הצדדים התחייבו בהתחייבויות הדדיות בדבר חובת הצעה ראשונה ביניהם למכירת מניות החברה, וזכות הצטרפות למכירה של מניות החברה, על ידי מי מהצדדים, לצד שלישי.

במהלך השנים האחרונות התפתחה וילאר והגדילה באופן משמעותי את היקף פעלותה. בבעלות החברה נכסי נדל"ן הכוללים מבנים המושכרים לתעשייה באזורי תעשייה כמו ברקן, קיסריה, תפן, אלון תבור ואחרים. עתודות הקרקע של החברה כוללות למעלה כ-55 דונם בציפורי, קיסריה, קרית גת וכרמיאל. כמו כן, החברה החלה לפעול בשנת 1999 גם בתחום הבנייה למגורים והיא מעורבת כיום בבניית למעלה מ-1,700 יחידות דיור בנהריה ובמקומות אחרים.

וילאר סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2001 עם הכנסות של 26.5 מיליון שקל, עלייה של כ-11% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרוויחה החברה ברבעון הראשון כ-6.1 מיליון שקל, צמיחה של 76% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully