וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון צפוי לאשר בממשלה מינוי שרי "קדימה" במקום שרי "העבודה" שפרשו

גדעון אלון

27.11.2005 / 6:52

אם יתנגדו לכך שרים מהליכוד, עשוי רה"מ לנצל היעדרות הנגבי כדי להשיג רוב בממשלה; שר החוץ שלום קורא לשר הביטחון מופז להתחייב להישאר בליכוד; נתניהו יחנוך היום את מטה הבחירות שלו



מאת גדעון אלון ומזל מועלם



ראש הממשלה, אריאל שרון, צפוי לקבל היום (ראשון) את אישור הממשלה למינויים זמניים של שרים, במקום שרי העבודה שהתפטרו בשבוע שעבר. ככל הנראה, שרון יבקש להחזיק בעצמו בתיק הפנים ובתיק המשנה לראש הממשלה.



שרון מתכוון להביא לאישור הממשלה החלטה לפיה הוא והשרים אהוד אולמרט, ציפי לבני, מאיר שטרית, אברהם הירשזון וגדעון עזרא, ישמשו כממלאי מקום של שרי התשתיות הלאומיות, התקשורת, הפנים, השיכון, איכות הסביבה ומשרד המדע והטכנולוגיה. מדובר בשרים הנמנים עם תומכיו של שרון, שהצטרפו ל"קדימה". עם זאת, ששת שרי הליכוד - סילבן שלום, שאול מופז, צחי הנגבי, לימור לבנת, ישראל כץ ודני נוה - עשויים להתנגד לכך.



בלשכת שרון ציינו, כי הם אינם מאמינים ששרים מהליכוד יערימו קושי על מינויים זמניים, והוסיפו כי מעבר לכך, השר צחי הנגבי יצא הלילה לביקור וייעדר היום מישיבת הממשלה, כך שגם אם שרי הליכוד יצביעו נגד, יהיה לשרון רוב.



גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש, כי שרון מתכוון למנות כממלאי מקום לשרי העבודה רק את השרים שהיו שותפים להקמת "קדימה". כלומר איש משרי הליכוד לא יקבל לידיו, גם לא באופן זמני, אחריות על משרד ממשלתי נוסף. מקורבי שרון אמרו כי הסיבה לכך היא ששרי הליכוד מתכוונים בקרוב לפרוש מהממשלה, ומינויים יגרום לתחלופה מהירה של שרים. הם הוסיפו כי ב-9 בדצמבר (כשהממשלה תהפוך לממשלת מעבר) ימנה שרון שרים מקרב הח"כים של סיעתו (ככל הנראה רוני בר-און, זאב בוים ואולי גם רוחמה אברהם).



שלום: החלטת ראש הממשלה על המינויים - "מוזרה"



שר החוץ סילבן שלום אמר אמש בערוץ 2 כי ההחלטה של שרון למנות רק את מקורביו לממלאי מקום של שרי העבודה שהתפטרו נראית לו "מוזרה", משום שסיעת "קדימה" מייצגת רק 14 ח"כים שפרשו מהליכוד, לעומת 26 שנשארו. שלום ציין, שהמועמדים לראשות הליכוד סיכמו ביניהם כי מי שייבחר כיו"ר התנועה ומועמדה לראשות הממשלה ב-19 בדצמבר, יחליט מתי שרי הליכוד יפרשו מהממשלה.



שלום קרא ליריבו בהתמודדות על ראשות הליכוד, שר הביטחון שאול מופז, להתחייב פומבית להישאר בליכוד גם אם יפסיד בפריימריס. שלום, שדיבר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, רמז בכך שמופז, ששקל לחבור לראש הממשלה אריאל שרון, עשוי עוד לעזוב את הליכוד.



לפי הסקרים האחרונים, מופז ושלום ייאבקו על מקום בסיבוב השני מול ח"כ בנימין נתניהו. שני המועמדים מציגים את עצמם כחלופה חברתית ליו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, וכבעלי ניסיון מוכח בתפקידים בכירים ברמה הלאומית. מקורבי מופז אמרו בתגובה: "האיש שעמד מתוך הליכוד במבחן הגדול והרציני ביותר היה שאול מופז. מופז, למרות שקיבל הבטחה מראש הממשלה לקבל את תיק הביטחון בממשלה הבאה אם יצטרף אליו, הודיע שהוא נשאר בליכוד ושהליכוד הוא הבית האמיתי שלו. מופז מתכוון להיבחר ליו"ר התנועה ולדאוג לכך שהליכוד ינצח בבחירות. מופז הוא ליכודניק".



מופז עצמו החל בקיום סדרת פגישות עם שרים וחברי כנסת מהליכוד, כחלק מהיערכותו להתמודדות על ראשות הליכוד. ביום שישי נפגש מופז עם שר החקלאות, ישראל כץ, שמתמודד גם הוא על ראשות המפלגה, במטרה לבדוק אם יהיה מוכן לחבור אליו. ואולם כץ, שזוכה בסקרים לאחוזי תמיכה בודדים בלבד, אמר אתמול שהוא מתכוון להתמודד ולהפתיע. מופז נפגש ביום חמישי עם ח"כ משה כחלון, מקורבו של מתמודד אחר ח"כ עוזי לנדאו. בסביבת לנדאו אמרו שלנדאו מתמודד על דרך, וחבירה למופז לא נשקלת כיוון ששר הביטחון תמך בהתנתקות.



כץ דרש אתמול מכל המתמודדים על ראשות הליכוד להתחייב לתמוך בקיום משאל עם בכל מקרה של ויתור טריטוריאלי או פינוי יישובים, ולהתחייב לתמוך בהחלטה בעניין זה במוסדות הליכוד ובכנסת. לדברי כץ, הוא יפעל להעברת החלטה בנושא במרכז הליכוד, שיתכנס בעוד שבועיים.



נתניהו יחנוך מטה הבחירות שלו



במקביל, מאיצים המתמודדים את היערכותם בשטח. מופז החל בסוף השבוע בפריסת ראשי מטות אזוריים בכל הארץ, ובכוונתו למנות השבוע בעלי תפקידים בכירים במטהו, מחוץ לליכוד. מטה שלום יחשוף היום את ג'ינגל הבחירות שלו, שכולל בין השאר את השורות: "רק סילבן יכול לנצח, רק סילבן יצמצם פערים, הליכוד זה סילבן שלום".



נתניהו יחנוך היום את מטה הבחירות שלו בתל אביב, וממשיך לשמור על קו ממלכתי ונמנע מלתקוף את יריביו להתמודדות. אחד המסרים שבהם צפוי נתניהו לעשות שימוש בימים הקרובים הוא אחדות הליכוד. נתניהו ינסה להרגיע את מצביעי הליכוד לאור הסקרים שמנבאים את התרסקותו. "מספידים את הליכוד לפני כל מערכת בחירות. אין מה להתרגש", הוא יאמר.



בשיחות ומפגשים עם פעילים בסוף השבוע ביקש נתניהו שלא לתקוף את המועמדים האחרים. "ליכודניק לא תוקף ליכודניק", הוא אמר, "כל המועמדים ראויים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully